2011. szeptember 27., kedd

Mogyorókrémes Kifli


Valójában mákos kiflit szerettem volna sütni, pontosabban mákvirágot, de sajnos nem kaptam mákot :(. Vagyis kaptam volna, ha nem lett volna avas......mind a 3 zacskó mák :(( Már nagyon kívántam a mákos sütit, kivált képpen hogy nagyon szeretem a mákot és mostanában nagyon sokan készítettetek Ti is.
Azt hiszem, hogy az én mákos sütim elmarad még egy jó ideig, amíg lehet majd kapni friss mákot :(
Szóval elkeseredésemben készítettem el ezeket a kis duci mogyorókrémes kifliket, amelyek egy kicsit vissza hozták a kedvem mert valami csodásak lettek! :) Hamar el is fogytak, úgy hogy azt hiszem ma még csinálok egy adaggal, csak barack ízzel töltöm meg (mert úgyebár nálunk nem tart sokáig a mogyorókrém, és már nincs belőle :P ).

Hozzávalók 16 db kiflihez:


- 50 dkg liszt
- 5 dkg cukor
- 5 dkg margarin
- 2,5 dkg élesztő
- 1 kk só
- 2 tojássárga
- 200 ml tej

Tölteléknek: 16 tk mogyorókrém

Elkészítés:


100 ml langyos tejben elkavarunk 1 csapott ek cukrot és lisztet, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Az edényt lefödjük és langyos helyre tesszük 15 percig.

A hozzávalókat egy dagasztó tálba vagy egyenesen a dolgozó felületre szórjuk, a közepébe egy kis lyukat csinálunk és a tojássárgákat beleverjük. Én egy kicsit elkavartam a sárgákat a körülőtte levő liszttel, meghagyva a fészket, majd a már felfutott élesztőt ráöntöm, és sima tésztává gyúrom.
Cipót formálok belőle, konyharuhával letakarom és 35 percig meleg helyen kelesztem.

Amikor megkelt, két egyforma nagyságú cipóra osztjuk. A cipókat ismét átgyúrjuk, meglisztezzük, letakarjuk konyharuhával, és még 15 percig kelesztjük.

Ezután a cipóból kb fél centis körlapot nyújtunk, ezt 8 háromszögforma körcikre vágjuk, majd mindegyikre egy-egy kiskanál mogyorókrémet halmozunk és egy kicsit elsímitjuk. A szélesebb felétől feltekerjük és kiflit formázzunk.










           Kivajazott tepsire tesszük a megtöltött kifliket,  majd 30 percet még kelesztjük őket.
A kiflik tetejét ezután megkenjük a felvert tojással és előmelegített sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütjük.

11 megjegyzés:

  1. Szép kis duci kifliket sütöttél.. Ez a mogyorókrémes változat nálam sem tartana túl sokáig :))

    VálaszTörlés
  2. De szépek, jöhetne most egy belőle.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon aranyos kis duci kiflik és guszták! Biztos nagyon finom !:)

    VálaszTörlés
  4. Én is bevállalnék egyet-kettőt. Nagyon guszták.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól sikerült kis kiflik:) Nálunk is nagyon megy a mogyorókrémes, meg a lekváros, meg mindegyik:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta kiflikék! Még Nutellával nem sütöttem...Szépek!!

    VálaszTörlés
  7. Ezeket a kis kifliket aztán lehet kapkodni, olyan guszták! Még én is megenném, pedig nem vagyok nutella párti. :))

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen, lányok! :)

    Még jó is, hogy nem kaptam mákot, mert hanem nem sütöttem volna meg ezeket a finom kifliket.

    VálaszTörlés