2011. október 10., hétfő

Sakktábla keksz


Már elég rég készültem ezeknek a kekszeknek a megsütésére, csak mindig halogattam, mert olyan bonyolultnak és hosszadalmasnak tünt az elkészítésük.
Amikor legutóbb megláttam Trollanyunál, újra megcsodáltam hogy milyen guszták és kedvet kaptam az elkészítésükre. :)
Több receptet is kaptam, és ezekből állítottam össze a saját ízlésemre a köv. receptet.

Hozzávalók:
- 40 dkg liszt
- 15 dkg cukor
- 20 dkg mragarin
- 1 egész tojás, 1 tojás sárga
-  csiptenyi só
- 2 csomag vaniliás cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 1 tk sütőpor
- 1 ek tej
- 2 ek kakaó
- 2 tk rumesszenc
- 1 tojásfehérje lekenni

Elkészítés:
A cukrot a puha margarinnal mixerrel jó habosra vertem,  hozzáadtam a tojássárgát és tovább vertem, majd az egész tojással kemény habbá kiverem. Hozzáadom a reszelt citrom héjat, a sütőporral elkevert lisztet és a sót, majd jól összegyúrtam.

2 részre osztom, majd az egyik cipót folpackba csomagolom és beteszem a hűtőbe.
A másik cipóhoz hozzáadom a kakaót és a rumesszencet, jól összegyúrom, majd ezt is becsomagolom folpackban és a hütőbe teszem 1 órára.
Amiután kivesszük a hütőből, kicsomagoljuk a folpackból, majd a barna tészta egyharmadát a folpackon kinyújtjuk kb. 15x18 cm-es lappá. A barna tésza másik részét kinyújtjuk egy 10x18 cm-es téglalappá, majd 1 cm-es csíkokat vágunk.

A fehér tészta 2/3-át ugyancsak kinyújtjuk és felcsíkozzuk.

A folpackra kinyújtott barna tésztát lekenjük felvert tojás fehérjével, majd ráhelyezzünk egy fehér tészta csíkot  a jobb felőli szélétől kb.1-2 centire, majd bal felé haladva, még teszünk 4 tészta csíkot, de úgy hogy a fehér és a barna szín váltakozzon. Ha fehér csík volt az első akkor ezt egy barna csík követi és fehér lesz az ötödik csík is. Lekenjük felvert tojásfehérjével, majd ráhelyezzünk egy újabb sor tészta csíkot, de úgy hogy most barna tészta csíkot teszünk rá a fehér csíkra, a barna tésztára pedig fehér csík kerüljön. Ezt a sort is lekenjük teojásfehérjével, majd rátesszünk még egy sor fehér-barna tészta csíkokat. Na, én ennél a résznél jöttem rá, hogy elszámoltam a a tészta csíkokat és nincs már annyi, hogy még egy sort kirakjak. Eredetileg négyszög alakúra szerettem volna a kekszeket, de mivel nem voltam elég figyelmes így csak téglalapúak lettek...de semmi baj, így is nagyon jól néztek ki.
Szóval az utolsó sort is lekenjük tojásfehérjével, majd a folpack segítségevel ráborítjuk a barna tésztát és beburkoljuk. A folpackal csomagolva betesszük a fagyasztóba kb.15-20 percere, hogy jól keményen meg, mert így majd könnyeben tudjuk felszeletelni.


A megmaradt tésztából már nem tudtam volna még egy ilyen csíkos rudat készíteni, ezért kinyújtottam minkét színű tésztát kb. 0,5 cm-es vastagra. A fehér kétszer akkora lett mint a barna, így a fehér tészának a felére ráraktam a barna tésztát, majd a megmaradt részét ráborítottam a barna tésztára, és még egyet türtem rajta. Ezt a rudat is becsomagoltam folpackba, és betettem a fagyasztóba 15-20 percre.

Amikor már elég jól megkeményedtek a rudak, kicsomagoltam és kb. 1 cm-es szeleteket vágtam, majd egy sütőpapíros/ teflonos tepsire raktam. A szeletek között hagyjunk egy kis helyet, mert sütés közben még nőnek egy kicsit.

Előmelegítet sütőben 10-15 perc alatt megsütjük.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek jól mutat,de valóban elég babrásnak tűnik. Finom lehet az íze!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuperül néz ki,jó ötlet, hogy még be is csomagoltad.

    VálaszTörlés
  3. Ez igen, nagyon szépek, csak csodálni tudom a türelmedet.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták :) Egyre több helyen látom ezt a kekszet... ez azt jelenti hogy lassan én is kipróbálom :D

    VálaszTörlés
  5. @Éva, igen elég babrás az elkészítése, de szerintem megéri. :)

    @Petra, köszi szépen!

    @Trollanyu, köszönöm Neked is! Így "becsomagolva" minta jobban lehet szeletelni.

    @Kati, köszönöm! Ha sütiről van szó akkor nagyon nagy a türelmem :)

    @Panna, sok sikert az elkészítéséhez! Kíváncsi vagyok a te kekszeidre is! :)

    VálaszTörlés
  6. Húúú! Ezek nagyon guszták!!
    Trollanyunál én is láttam, végignéztem a videót is, aztán úgy döntöttem, hogy ez még várat magára nálunk! :)))

    VálaszTörlés