2012. október 12., péntek

Omlós banános keksz


Egy újabb kekszet hoztam ma is, ezúttal banánost.  Be kell valljam, hogy én  nem szeretem a banánt, már a szagát/illatát sem bírom, de a férjem nagyon szereti, így neki akartam kedveskedni egy kis banános nassolni valóval. :)

Hozzávalók kb. 41 darabhoz:

- 25 dkg liszt
- 1 tk sütőpor
- csipetnyi só
- 10 dkg vaj
- 10 dkg cukor
- 1 banán (11 dkg)
- 1 tojás
- 1 cs vaníliacukor

Elkészítés:

A banánt egy villával alaposan összetörjük.

A száraz hozzávalókat egy tálba szórjuk, majd elmorzsoljuk a vajjal. Hozzáadjuk a többi hozzávalót is és jól összegyúrjuk.

30 percre a hűtőbe tesszük.

Ezután kb. dió nagyságú gombócokat formázunk belőle, sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk őket, majd egy lapos talpú pohárral lelapítjuk.

Előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt készre sütjük.

5 megjegyzés:

  1. Én sem szeretem a banánt, ennek ellenére ez a süti tetszik!:)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is jöhetne, szeretem a banánt...:)

    VálaszTörlés
  3. Nem szeretem a banánt nyersen, de sütikben igen:) Tetszik, szerintem a család értékelné, és annyira gyorsan eltüntetik a kekeszeket:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet, nálunk nyersen is kedvenc gyümölcs, úgyhogy kekszben is biztosan ízlene! :)

    VálaszTörlés