2012. október 11., csütörtök

Zabpelyhes-kókuszos keksz


Mit is mondhatnék erről a kekszről? Gyorsan elkészíthető, ami ebben a rohanó világban nem elhanyagolható, bárki elkészítheti és nem utolsó sorban finom. :)

Hozzávalók kb. 45 darabhoz:

- 10 dkg kis szemű zabpehely
- 18 dkg liszt
- 10 dkg cukor
- 1 cs. vaníliacukor
- csipetnyi só
- 15 dkg vaj
- 8 dkg kókuszreszelék
- 1 nagy tojás
- 1 tk sütőpor
- esetleg tej, csak hogy összeálljon

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat összekeverjük, majd a tojással és az olvasztott vajjal jól összedolgozzuk. Ha netán túl száraznak tűnik, akkor adhatunk hozzá egy kis tejet is.

30 percre a hűtőbe tesszük, majd dió nagyságú gombócokat formázunk belőle és sütőpapíros lemezre rakosgatjuk. Egy egyenes, széles talpú pohárral korongokká lapítjuk.

Előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. Miután kivettük a sütőből, várjunk egy pár percet, majd tegyük át egy rácsra hűlni.


10 megjegyzés:

  1. Pont a felsorakoztatott érveid miatt a keksz a kedvenc nasim :)

    VálaszTörlés
  2. Nemrég volt nálunk is mazsolásan, nagyon finomak és szépen sikerűltek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Én nem nagyon szeretem a mazsolát, de azért ritkán, kisebb mennyiségben szoktam készíteni a férjemnek. :P

      Törlés
  3. Nagyon szeretjük a zabpelyhet is meg a kókuszt is, gyakran készítek velük kekszet, sütit, ez is nagyon szuper recept:) Az a jó a kekszekben, hogy annyiféle változat van, sosem lehet megunni őket:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is sokszor készül zabpelyhes keksz, nekem eddig a kedvencem dióval, nagyon finom. :) És igen, ezer féle változatban lehet kekszet készíteni, mikor mi van otthon. :)

      Törlés
  4. Köszi szépen a receptet.
    Ha netán rosszul esett amiért a Blogkóstoló "eredményhírdetésén" hiába kerested azt, hogy mit is készítettem tőled, hát szánom-bánom. Ráadásul csak a blogbejegyzés megírásán bukott meg a dolog.
    De a kekszed még repetára jegyeztetett fel.

    http://elkeszitettem-megmutatom.blogspot.ro/2012/11/kokuszos-keksz.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy elkészítetted, és külön örülök, hogy ízlett és repetára vár. :)

      Törlés
  5. Én holnap fogom megsütni a zabpelyhes kekszet, remélem sikerül,Már zabpelyhes kókuszos tekercset készítettem, élete egy órahossz volt, Befalták!

    VálaszTörlés
  6. köszönöm szépen a receptet nagyon finom lett reggelire a legjobb volt❤️

    VálaszTörlés