2013. április 2., kedd

Húsvéti nyuszi briós


Az elmúlt hónapban több helyen lehetett látni különböző méretű és formájú nyuszi briósokat/kalácsokat. Legszívesebben mindegyiket elkészítettem volna, de időm sem lett volna, és az se a ki megegye mind. Végül az ezen az oldalon talált nyuszi briósokra esett a választásom, ami a formázást illeti.

Hozzávalók:

- 50 dkg liszt
- 10 dkg cukor
- 2 dkg friss élesztő
- 1,5 dl joghurt
- 1 dl tej
- 5 dkg vaj
- 2 tojássárga
- csipetnyi só
- 1 citrom reszelt héja

Lekenni: - 1 tojássárga + 1 ek víz

Elkészítés:

Mivel most egyszerre több félét készítettem, nem kézzel dagasztottam meg a tésztát, hanem a vaj kivételével a kenyérsütőgép üstjébe mértem az összes hozzávalókat és dagasztó/kelesztő programmal dagasztani kezdtem a tésztát. Amikor már a tészta összeállt, több részletben hozzáadtam az olvasztott vajat, mindig megvárva, hogy az előzőt beledolgozza a gép.

Dagasztás után lezárjuk a gépet, majd 20 percet kelesztjük.

Ezután a tésztát átgyúrjuk és 16 darabra vágjuk. Kis cipókat formálunk, letakarjuk egy konyharuhával és 10 percig pihentetjük.

Ezután ujjnyi vastagságú rudakká sodorjuk mindegyik cipócskát.

Levágunk egy kb. 6 cm hosszú darabot (ebből lesz a nyuszi fül), és egy 1 cm hosszú darabot (ez lesz a nyuszi farok).

Miután levágtuk a fül és faroknak valókat, a megmaradt hurkát csigalakban feltekerjük.


A faroknak való darabkát meggömbölyítjük és a jobb oldali, alsó részhez tapasztjuk.
A nagyobb levágott tésztadarabot egy kicsit lelapítjuk, majd átlósan ketté vágjuk. A vastagabbik részüket egymásra tesszük, és a feltekert test felső részéhez tapasztjuk.

Remélem a képen érthetőbb, hogy mit is kell csinálni.:)

Ha megformáztuk a nyuszikat, áthelyezzük egy sütőpapíros tepsire, és mazsolából vagy szárított gyümölcsdarabkákból kirakjuk a szemeket.


Lekenjük a vízzel hígított tojássárgával, és 30 percet pihentetjük.

Újra lekenjük tojással, majd előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütjük.


9 megjegyzés: