2013. április 10., szerda

Túró Rúdi sütemény



Amikor a Húsvéti sós sütihez vásároltam a túrót, már úgy számoltam, hogy majd az Ünnep eltelte után elkészítem ezt a sütit, amit Gabriellánál láttam és nyomba el is mentettem, különösen, mert tudtam, hogy a férjem nagyon fogja szeretni. :)
Nem szerettem volna változtatni semmit rajta, de muszáj volt, mert amikor a csokimázat akartam volna csinálni, csoki nem volt sehol.... a kis egerek megették. ;) Na, de sebaj, volt egy jól bevált kakaómáz receptem, azt készítettem, és így is jó lett.
Nem okozott csalódást, nagyon finom volt. Köszönjük Gabriella! :)

Hozzávalók a tésztához:

- 30 dkg liszt
- 1 kávéskanál szódabikarbóna
- 1 tojás
- 20 dkg margarin
- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 8 dkg porcukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 evőkanál tejföl

Hozzávalók a töltelékhez:

- 50 dkg túró
- 1 kisebb citrom reszelt héja
- 3 evőkanál búzadara
- 4 tojás
- 15 dkg kristálycukor
- 2 cs. vaníliás cukor

Hozzávalók a mázhoz:

- 4 ek cukor
- 2,5 ek kakaó
- 2 ek víz
- 5 dkg vaj

Elkészítés:

A tészta száraz hozzávalóit elkeverjük, a margarint belemorzsoljuk, majd a tojásokkal és tejföllel együtt összeállítjuk. Amíg elkészítjük a tölteléket félrerakjuk.

A tojásokat szétválasztjuk, majd a fehérjéket kemény habbá verjük.

A tojássárgáját összekeverjük  a túróval, reszelt citromhéjával, búzadarával és cukrokkal. Ezután óvatosan hozzáforgatjuk a fehér habot is.

Két őzgerincformát kibélelünk sütőpapírral vagy kivajazzuk és lisztezzük.

A tésztát két részre osztjuk, majd kb. fél cm vastagra nyújtjuk úgy, hogy egy őzgerinc formát ki tudjunk vele bélelni, a 2 szélén kicsit kilógatva.

A tölteléket elosztjuk a tésztával kibélelt formákba, majd a kilógó részeket ráhajtjuk.

Előmelegített sütőben 200 fokon addig sütjük, míg egy picit megpirul a túrókrém töltelék, kb. 30-40 perc alatt. - Végezzünk tűpróbát! Ha beleszúrjuk a tűt a süteménybe és már nem ragad rá a tűre, akkor megsült.-

Ha megsült a süti, kivesszük a sütőből, pár percig hagyjuk a formában, majd egy tálcára vagy fatáblára borítjuk.

Ha már teljesen kihűlt, akkor a kakaómázzal bevonjuk, amihez a hozzávalókat, a vaj kivételével, egy kis lábasba tesszük és simára kavarjuk. Feltesszük a tűzre és állandó kavargatás mellett sűrűre főzzük. Ezután elzárjuk alatta a gázt, beletesszük a vajat is és addig kavargatjuk, amíg teljesen elolvad.
Egy kicsit kihűtjük (NEM kell teljesen, mert akkor megkeményedik), majd  bevonjuk vele a sütemény és dermedni hagyjuk.

Fogyasztásig hűtőben tároljuk.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta. Szivesen megkóstólnám.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól mutat ez a túrós süti:) Kakaómázzal is nagyon jól néz ki, ez nálunk is gyakran előfordul, hogy improvizálni kell.

    VálaszTörlés
  3. Már rég szemezgetek a Túró Rudi receptjével, mert a gyerekek imádják. Csak sort kerítek rá valamikor:-) Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jolnez ki es biztos nagyon finom is!!

    VálaszTörlés
  5. De jó, hogy megsütötted, és hogy ízlett! :) Nagyon jól néz ki nálad is, és milyen jól jön egy bevált csokimáz recept... :)

    VálaszTörlés