2013. június 19., szerda

Bodzaszörp


Egy kicsit elkéstem ezzel a bejegyzéssel, sajnos lejárt a bodzaszezon, és már nem lehet elkészíteni.....de majd jövőre. :)
Első alkalommal készítettem szörpöt, eddig csak bodzalevet készítettem, de a szörp is nagyon finom lett. Különösen ilyen melegben nagyon jó hűsítő ital, csak sajnos már csak két ujjnyi van az üveg alján. Jövőbe biztos sokkal nagyobb adagot fogok készíteni, hogy legalább 1-2 hónapig legyen bodzaszörpünk.

Hozzávalók:

- kb. 15-20 db bodzavirág
- 50 dkg cukor
- 1 l víz
- 3 citrom

Elkészítés:

A vizet a cukorral egy lábasba felforraljuk, majd szobahöméréskletűre hütjük.

Egy 2 literes beföttes üveg aljára tesszük az óvatosan megmosott (inkáb lepermetezett) bodza virágokat, a karikára vágott citromokat és felöntjük a lehűtött sziruppal.
Egy kis tányérral lefödjük, majd hűvös helyen 3-4 napig hagyjuk, hogy érlelődjön.


Ezután leszűrjük és jól záródó üvegekbe töltjük.

4 megjegyzés:

  1. Finom is! Nekem is ott figyelnek az üvegekben, de egy 8 literes fazék ott van bedöglesztve bodzaitalnak, most juttattad eszembe. Megyek szűrjem le:-) fagyasztottból készítettem. Kíváncsi vagyok mennyire lesz erős így.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok milyen lett fagyasztottból. Én is lefagyasztottam egy jó pár darab bodzavirágot, de amikor kivettem a fagyasztóból pár perc múlva megbarnult, és nem mertem belőle készíteni semmit.

      Törlés
  2. Elteszem jövőre a receptedet, idén sajnos teljes egészében lemaradtam a bodzáról, semmi nem készült belőle! :) Pedig nagyon szeretjük, ez a szörp is nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a tavaly jártam így, egy korty bodzalevet sem tudtam készíteni. De az idén bepótoltam. :) Remélem jövőbe szerencsésebb leszel, és te is készíthetsz bodzalevet. :)

      Törlés