2013. augusztus 8., csütörtök

Főtt kukorica


Nagyon szeretjük a főtt kukoricát, csak sajnos elég ritkán tudunk olyan igazi finom, zsenge kukoricacsöveket venni. A múlt hét végén a piacon járva, az egyik asztalnál igen nagy sor volt, kíváncsian oda mentem, és hát kukoricacsöveket árultak. Gondoltam, ha már ilyen sokan állnak sorba, csakis finom lehet a kukorica, így vettem én is pár csövet. És valóban nagyon zsenge és édes volt. :)

Hozzávalók:

- kukorica
- víz
- só

Elkészítés:

A kukoricacsövek leveleit leszedjük a vékony hajjal együtt.

Egy kukta (vagy nagyobb fazék) alját kibéleljük a levelek felével, majd erre ráhelyezzük a kukoricacsöveket. Ha egészben nem férnek bele, akkor törjük ketté, és úgy tegyük a levelekre.

Felöntjük annyi vízzel hogy ellepje a csöveket, lefödjük és forrástól számítva kb. 35-40 percet főzzük.

A saját levében hagyjuk hűlni, majd szedjük ki és megsózva fogyasszuk.

4 megjegyzés:

  1. De finom a főtt kukorica! Mi is imádjuk!

    VálaszTörlés
  2. Az este főztem egy adagot, nagyon finom! Grillezve is:-)

    VálaszTörlés
  3. Mi is imádjuk, bár itt frisset ritkán lehet kapni, vákumcsomagolt előfözött van többnyire:) Nagy kedvencünk a vajas grillezett kukorica:)

    VálaszTörlés