2013. november 29., péntek

Gesztenyés hókifli




Juditka játékot hirdetett szuper nyereményekkel, s ezen alkalmon fogva készítettem el a már rég elmentett gesztenyés hókifliket. Lényegében bármivel meg lehet tölteni a kifliket, de mivel rég nem készítettem gesztenyés sütit, így maradtam a gesztenye mellett, majd következőkor dióval és mákkal töltöm. Megérte elkészíteni, mert nagyon finom, és elég sok kifli is kijön ebből az adagból.

Juditka, köszönjük a receptet! Majd ahogy az időm engedi, elkészítem a többi sorra váró finomságot is. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 50 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- 2 dl tejföl
- 0,5 dl tej
- csipet só
- 1 ek. porcukor
- 2 dkg élesztő

Hozzávalók a töltelékhez:

- 20 dkg cukrozott gesztenyepüré

Elkészítés:

A tészta összes hozzávalóit a kenyérsütőgép üstjébe mérjük és elindítjuk a dagasztó programot. Előfordulhat, hogy szükséges lesz még tejre hogy a tészta összeálljon, vagy túl ragacsos és akkor még lisztet kell szórjunk bele. A lényeg, hogy dagasztás után egy puha, jól kezelhető tésztát kapjunk. Dagasztás után lezárjuk a gépet és 30 percet kelesztjük.

Ezután lisztezett felületre borítjuk, óvatosan átgyúrjuk és 2 részre osztjuk a tésztát. Kb. 3 mm vastagságúra nyújtjuk, majd egy 8 cm-es átmérőjű pogácsaszaggatóval köröket szaggatunk. Mindegyik kör szélére teszünk egy teáskanálnyi tölteléket, szorosan feltekerjük és kifli alakúra formázzuk. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 12-15 percig sütjük.

Nekem cukrozott-rumos gesztenyepüré volt, ezt csak villával egy kicsit összetörtem és máris kész volt a tölteléknek való. Ha nem cukrozott a gesztenyepüré, akkor ízlés szerint keverjük el porcukorral és kevés rummal ízesítjük.

Ha megsültek a kiflik, akkor még melegen porcukorba forgatjuk. Nekem ebből az adagból 46 darab kiflim lett.


6 megjegyzés:

  1. Gesztenyés süti jöhet minden mennyiségben :-) Nagyon guszták...

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy játszol velem és nagyon szépek lettek a kiflik:)

    VálaszTörlés
  3. Jövő hétre pont gesztenyés hókifliket terveztem, meg marcipános aszalt szilvásat.
    Nagyon szépeket sütöttél.

    VálaszTörlés
  4. De lekapnék párat a tányérodról, nagyon finomak lehetnek! :)

    VálaszTörlés
  5. Szépek lettek! Gesztenyével nagyon finom is:-)

    VálaszTörlés
  6. Óriási kedvencem!! Én az élesztő nélküli változatát szoktam készíteni, de ezt a változatot is ismerem és tudom, hogy nagyon finom!! Csinoskákat készítettél...

    VálaszTörlés