2014. május 2., péntek

Londoni szelet



Az ünnepi családlátogatás során egy újabb, eddig számomra ismeretlen sütire bukkantam. :) Ahogy egy kevés időm adódott el is készítettem, és milyen jól tettem hogy nem vártam vele, mert nagyon finom.:)
A receptben baracklekvár van írva, de mivel az enyém már elfogyott, szilvalekvárt használtam. Szerintem bármilyen lekvárral megkenhetjük, mert ugyanolyan finom lesz. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 28 dkg liszt
- 4 tojássárga
- 10 dkg porcukor
- 10 dkg sertészsír
- 3/4 csomag sütőpor
- 1/2 citrom reszelt héja 
- 2 ek tejföl, vagy amennyi szükséges, hogy összeálljon a tészta


Hozzávalók a habhoz:

-  4 tojásfehérje
- 12 dkg cukor
- 15 dkg darált dió

+ 9-10 ek lekvár

Elkészítés:

A tészta száraz hozzávalóit egy tálba szitáljuk, majd elmorzsoljuk benne a zsírt. Hozzáadjuk a tojássárgákat, a reszelt citrom héjat, és a tejföllel összedolgozzuk.

A tésztát sütőpapírra helyezzük, tenyerünkkel kicsit lelapítjuk, majd a sodrófával tepsi nagyságúra (29x23 cm) nyújtjuk. Átemeljük a tepsibe sütőpapírral együtt, majd eligazítjuk a tésztát a tepsibe, egy kis peremet hagyva.

Megkenjük jó bőven lekvárral, hogy sehol se látszódjon a tészta.

A tojásfehérjéből közepesen kemény habot verünk, majd kanalanként adagoljuk hozzá a cukrot, és addig verjük amíg elfogy a cukor, és egy nagyon kemény habot nem kapunk. Óvatosan beleforgatjuk a darált diót, ügyelve hogy a hab ne törjön össze.

Rásimítjuk a lekváros rétegre, majd előmelegített sütőben kb. 30-35 perc alatt készre sütjük. Akkor jó ha már a tetején a hab megszáradt.

Kihűtjük, majd tetszés szerint szeleteljük.


5 megjegyzés:

  1. Amiben dió van, annak nem tudok ellenállni :)

    VálaszTörlés
  2. Ismerem ezt a sütit, Anyukám régen 1-2 alkalommal megsütötte, megvan a recept is, de eddig még én sem készítettem el. Nagyon finom, egyébként is imádom a dió-lekvár párost! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is ismerem, de még sosem sütöttem. Enni ettem már és nagyon finom. Igazi nagyis süti... Guszta lett!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, szilvalekvárral sem lehet rossz! :)

    VálaszTörlés
  5. Okki, megsütöttem a Blogkóstolóra! Jelentem: nagyon finom lett:-) Köszönet a receptért !

    VálaszTörlés