2014. augusztus 21., csütörtök

Fahéjas rizsfagylalt


Mifelénk azt mondják, hogy a tejbegríz és a tejberizs az bébi étel, viszont mi még mindig nagyon szeretjük, és elég gyakran készül. Most fagyi formájában kóstoltuk meg, és mást nem is tudok mondani, minthogy nagyon finom, aki szereti a tejberizst az mindenképpen készítse el.
A rizset előző este főztem meg, hogy legyen ideje jól lehűlni, majd reggel amíg elvégeztük a reggeli teendőket, addig a fagyigép is elvégezte a feladatát, és fagyit reggeliztünk. :D Úgy-e nem kell mondjam, hogy az utóbbi idők egyik legfinomabb reggelije volt ;) , aztán tízóraira is kanalaztunk belőle, aztán meg később is, mert úgy-e meleg volt és szükségünk volt valami hűsítőre :D ,aztán meg szép lassan (vagy inkább túl gyorsan) elfogyott. :)

Hozzávalók:

- 12 dkg kerek szemű rizs
- 1 dl víz
- 5 dl tej
- 1 csipet só
- 10 dkg cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 tk őrölt fahéj
- 2 dkg vaj
- 2,5 dl tejszín

Elkészítés:

A rizset alaposan átmossuk, majd a sóval, a vízzel és tejjel feltesszük melegedni. Amikor már fő, lejjebb vesszük a lángot, és sűrűn kavargatva egy hígabb tejberizst főzzünk. (Ha túl sűrűnek ítéljük, akkor adhatunk még hozzá tejet.)
A cukrot a vége felé tesszük csak bele, amikor már szinte megfőtt a rizs.
Ha lezártuk a lángot a vajat is belekeverjük, és kihűtjük.

Ezután botmixerrel egy kicsit pépesítjük, hogy krémesebb legyen, majd fahéjjal ízesítjük.

A hideg tejszínből félkemény habot verünk, majd beleforgatjuk a tejberizsbe.

A fagyi alapot beleöntjük a fagyigép tartályába, és addig kevertetjük, amíg kívánt állagú fagyit kapunk.


A recept alapját Katucitól vettem, köszönöm Neki!

6 megjegyzés:

  1. Ezek szerint, akkor nekem is ki kell próbálnom egyszer... :) Tejberizs rajongó vagyok. A tejbegrízt pedig annyira szeretjük a kisfiammal, hetente 2-3 alkalommal is kell készítenem neki, és olyankor általában magamnak is készítek egy adaggal, mert imádom én is. :D
    Klassz ez a fagyi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella, akkor ki ne hagyd ezt a fagyit! Biztosan állíthatom, hogy nagyon fog ízleni. :)

      Törlés
  2. De jól hangzik! :) A tejberizs nálunk is nagy kedvenc, szerintem fagyiban is imádnák a gyerekek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szeretik a tejberizst, akkor a fagyi is nagy kedvenc lenne. :)

      Törlés
  3. Tudtok élni :-DD Fagyireggeli!!!

    Mondjuk én is ezt választottam volna a helyetekben :-)))))))

    VálaszTörlés