2014. szeptember 22., hétfő

Nutellás csokicsigák


Viki nem tévedett, amikor azt mondta, hogy nehéz abba hagyni ezen csigák majszolását, valamint ajánlatos egyből dupla adagot készíteni. :) Szombat délelőtt sütöttem meg, majd férjuram leült F1-et nézni, és elkérte a kekszes dobozt, hogy egyet-kettőt "kóstoljon" meg, aztán amikor párat fordultam, és ránéztem a dobozra, biza igen megapadt a keksz mennyisége. :D Aztán én is besegítettem, és vasárnapra már csak pár darab maradt belőle. Nagyon finom, valóban eteti magát, és én is csak azt tudom tanácsolni, hogy aki eldönti, hogy elkészíti, mindenképpen dupla adaggal indítson. ;)
Viki, köszönjük, hogy megosztottad velünk e remek keksz receptet, nagyon ízlett! :)

Hozzávalók kb. 25-30 csigához:

- 18 dkg liszt
- 6 dkg darált mogyoró vagy dió (nálam dió)
- 6 dkg cukrozatlan kakaó
- 12 dkg cukor
- csipet só
- 10 dkg vaj
- 1 tojás
- 1-2 ek. hideg víz

+  2-3 ek. Nutella

Elkészítés:

A tészta száraz hozzávalóit egy tálba elvegyítjük, majd elmorzsoljuk benne a vajat. Összegyúrjuk a tojással és annyi hideg vízzel, hogy összeálljon a tészta.
   
Egy sütőpapíron 25x35 cm-es téglalappá nyújtjuk, és egyenletesen rákenjük a Nutellát, ügyelve, hogy a tőlünk távolabb eső szélén maradjon kb. 2 cm üres tésztarész.
Hosszabb oldalától kezdve feltekerjük, mint egy bejglit, majd hűtőbe tesszük min. 30 percre.

Ezután ujjnyi vastagságú szeleteket vágunk, majd sütőpapíros tepsire rakosgatjuk a csigákat. Nem kell távolságot hagyni a csigák között, mert sülés közben nem fognak terülni. Nekem 30 darab lett és ráfértek egy tepsire.

Előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 12-14 perc alatt készre sütjük.

Rácsra szedve hagyjuk teljes kihűlni, majd légmentesen záró dobozban tároljuk.
 
 

3 megjegyzés:

  1. Hűha ezt nekem is ki kell próbálni, nagyon fincsinek néz ki !

    VálaszTörlés
  2. Nálam is várólistára kerül! :)

    VálaszTörlés
  3. Juj, most látom :-) Nagyon-nagyon örülök, hogy bejött Nektek is :-))) Veszedelmes egy jószág!

    VálaszTörlés