2014. szeptember 29., hétfő

Zebrakocka


Ezt a sütit még a nyár elején készítettem, és várva a nagy meleget, hogy na majd akkor felkerül a blogra, szinte feledésbe merült. Kár lett volna érte, hisz nagyon finom, legalább is nekünk nagyon ízlett. :) Nem túl édes, kellemes ízű kekszes- kókuszos süti, és még mutatós is. :) Először Illéskrisznél láttam meg ezt a sütit, még jó pár évvel ezelőtt, aztán az idén, nagy későre, végre el is készült.

Hozzávalók a barna tésztához:

- 50 dkg darált háztartási keksz
- 5 ek kakaópor
- 3 ek baracklekvár
- 1 ek rum
- 5 dkg vaj
- 5 ek porcukor
- kb. 3 dl tej

Hozzávalók a kókuszos krémhez:

- 3 dl tej
- 3 ek liszt
- 1 cs. vaníliacukor
- 15 dkg kókuszreszelék
- 5 ek cukor
- 5 dkg vaj

Tetejére:

- 10 dkg étcsokoládé
- 2 tk olaj

Elkészítés:

Először a krémet készítjük el, hogy legyen ideje kihűlni.
A lisztet simára keverjük a tejjel, majd a vaníliás cukrot és kókuszreszelék felét is hozzáadva, állandó keverés mellett sűrű péppé főzzük. Ha kihűlt, hozzákeverjük a cukrot és a maradék kókuszreszeléket, végül a vajjal habosra keverjük. Felhasználásig félre tesszük.

A tészta száraz hozzávalóit egy tálba szórjuk és elvegyítjük. Hozzáadjuk a lekvárt, a rumot és a kis kockákra vágott szobahőmérsékelű vajat, majd összegyúrjuk annyi tejjel, hogy jól formázható masszát kapjunk. A tejet csak apránként adagoljuk hozzá, nehogy túl lágy legyen a massza.

A kekszes alapot 3 egyforma részre osztjuk, majd egy sütőpapíron kb. 20x30 cm-es téglalappá nyújtjuk az egyik tésztadarabot. Krisz egy kiolajozott tepsibe helyezte a kinyújtott lapot, én viszont a sütőpapírral együtt áthelyeztem egy tálcára és ezen raktam össze a süti. Ki-ki döntse el, hogy hogy könnyebb, tepsibe vagy tálcán.
Az első lapra rákenjük a krém felét, majd egy másik sütőpapíron kinyújtjuk a második lapot ugyanakkorára, mint az előzőt. A kinyújtott lapot a sütőpapír segítségével ráborítjuk a krémre, lehúzzuk róla a sütőpapírt, majd rákenjük a megmaradt krémet. Végül beborítjuk a harmadik kinyújtott lappal.

Gőz fölött megolvasztjuk a csokoládét az olajjal, és a süti tetejére kenjük. Pár órára hűtőbe tesszük dermedni, majd forró vízbe mártott késsel szeleteljük.


7 megjegyzés:

  1. Nekem új ez a süti, de így kép és leírás alapján nagyon bejön! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örvendek, hogy tudtam valami újat mutatni és különösen annak, hogy elnyerte tetszésedet! :)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki és biztosan finom is! :)

    VálaszTörlés
  3. Csodás lett! Örülök, hogy kipróbáltad. Külön köszönöm, hogy megemlítettél, sajnos páran elfelejtették ezt megtenni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Krisz! :) Ez is nagyon finom volt, csakúgy mint minden más amit tőled próbáltam ki. :)
      Magától érthető, hogy feltüntettem a recept eredetét, nekem sem esne jól ha mások elkészítenek valamit a blogról és sehol sem jelenítik meg, hogy honnan való az. Sajnos nem mindenkinek jut eszébe ....

      Törlés
  4. Guszta, nagyon finomak ezek a kekszes-krémes sütik! :)

    VálaszTörlés