2014. október 23., csütörtök

Csokis-szilvás kocka




Edithnél találtam rá erre a csuda finom sütire, és már azon hétvégén el is készítettem. Nagyon-nagyon finom, melegen ajánlom mindenkinek, biztos vagyok benne, hogy nem fog csalódást okozni. :)
A süti tésztájába pürésített szilva kellett volna, de nekem nem volt itthon friss szilvám, így lekvár került bele és ebből kifolyólag csökkentettem egy kicsit a cukor mennyiségét. Finom szaftos süti sült ki, és még mutatós is, úgy hogy még az ünnepi asztalon is megállja a helyét.

Edith, köszönjük szépen a receptet! Felkerült a kedvencek listájára! :)

Hozzávalók:

- 15 dkg cukor
- 3 tojás
- 20 dkg hígabb házi szilvalekvár
- 1 cs. vaníliás cukor VAGY 1 teáskanál vanília kivonat
- 10 dkg étcsokoládé
- 4 dkg kakaó
- 7,5 dkg liszt
- csipetnyi só
- ¾ tk szódabikarbóna
- 10 dkg vaj

+ Tetejére:  5 dkg reszelt csoki

Elkészítés:

A lisztet elkeverjük a kakaóporral, sóval és szódabikarbonáttal.

Külön választjuk a tojásokat, és a fehérjéket a cukor felével kemény habbá verjük. Felhasználásig félre tesszük.

A csokoládét gőz fölött, vagy mikrohullámú sütőbe felolvasztjuk és hozzákeverjük a szilvalekvárt.

A vajat habosra keverjük a megmaradt cukorral, majd hozzáadjuk egyenként a tojássárgákat és jól kikeverjük. Hozzáadjuk a lisztes keveréket és csokis keveréket, majd végül a a kemény tojáshab felét is beleforgatjuk.

Sütőpapírral bélelt tepsibe (24x32 cm) simítjuk, majd tetejére rákenjük a megmaradt habot, és ennek a tetejét megszórjuk a csoki reszelékkel.

Előmelegített sütőben kb. 45-50 perc alatt készre sütjük. Ha a hab kezd pirulni, akkor egy alufóliával letakarjuk a tetejét.

A sütőből kivéve hagyjuk teljesen kihűlni, majd kockákra vágva kínáljuk.

6 megjegyzés:

  1. Látni, hogy nagyon finom! Pont van hígabb szilva lekvárom. Szerinted milyen süti lesz a hétvégén? Köszi, hogy feltetted!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik a süti, remélem nem fog csalódást okozni ha majd elkészül. :) Én köszönöm a bizalmat!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, mielőtt elolvastam volna a receptet, beleszerettem. Hát még utána:-) Biztosan el fogom készíteni!

    VálaszTörlés
  4. A csoki és szilvaíz jó páros! :)

    VálaszTörlés
  5. Húh, ez aztán fincsi lehet! Tetszetős sütemény! :)

    VálaszTörlés
  6. Hmmm, nagyon fincsi lehet. Már el is emeltem egyet a képről. ;)

    VálaszTörlés