2014. október 26., vasárnap

Ghriba, a marokkói szezámmagos keksz



A netten nézelődve megakadt a szemem ezen furcsa elnevezésű édességen, nyomba meg is néztem a receptet és egy kicsit utána olvastam.
A ghriba egy marokkói igen népszerű teasütemény, amit a nagy családi eseményeken előszeretettel fogyasztanak tea kíséretében. Több ízesítésben is készítik: kókusz, mogyoró, mandula vagy szezámmag, amelyet most én is elkészítettem.

Hozzávalók kb. 24 darabhoz:

- 3 tojás
- 25 dkg szezámmag
- 16 dkg porcukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- csipet só
- 1 citrom reszelt héja
- 15 dkg liszt
- 1/2 cs. sütőpor

+ kb. 8 dkg porcukor hempergetni

Elkészítés:

A szezámmagot száraz serpenyőben megpirítjuk, vigyázva hogy nehogy túl piruljon, mert akkor keserű lesz. Kihűtjük és kávédarálón ledaráljuk.

A száraz hozzávalókat egy tálba szórjuk, majd a tojásokkal együtt egynemű masszává keverjük. Elég ragadós masszát kapunk, ezért végig egy kanállal dolgoztam. Ha túl híg lenne a massza, akkor még adjunk hozzá egy-két evőkanálnyi lisztet. Akkor jó a massza, ha vizes kézzel formálunk egy golyót és nem veszti el a formáját.

Ha már megfelelő a massza, akkor vizes kézzel kb. ping-pong labda nagyságú golyókat formázunk, porcukorba hempergetjük és sütőpapíros tepsire rakosgatjuk egymástól 2-3 cm-re, mert sütés közben majd terülnek.

Egy kicsit lelapítjuk, majd 180 fokon kb. 12-14 perc alatt addig sütjük, míg barnulni kezd és a teteje megrepedezik.

Forrás innen.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek! :) A darált szezámmagtól finom lehet. Kipróbálós.

    VálaszTörlés
  2. Fincsi lehet, tetszik! Nagyon különleges a külseje :)

    VálaszTörlés
  3. De finom lehet a megpörkölt szezámmagtól, máris szeretem :)

    VálaszTörlés