2014. október 3., péntek

Kakaós muffin fehér csokoládé darabkákkal



Az egyik szakácsmustra fordulójára készült ez muffin, amikor Nigella Lawson volt a megadott szakács, csak sajnos nem tudtam időben posztolni a blogra, így teljesen lemaradtam arról a  fordulóról (sajnálom Ildi!). A muffin finom volt, de valahogy a recept nem tűnt a legtökéletesebbnek, nekem nagyon híg lett a massza, így a csoki darabkák mind a süti aljára kerültek. Nigella a tetejüket olvasztott fehér csokival díszítette, nekem ez elmaradt, mert amire a sütit elkészítettem, addigra a fehér csoki felét megettük. :D Ugyanakkor 12 darab helyett, nekem 16 darab muffin lett.

Hozzávalók:

- 20 dkg liszt
- 2,5 dkg kakaópor
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 ek sütőpor
- 10 dkg porcukor
- 100 dkg fehér csokoládé
- 2 tojás
- 1 dl olaj
- 2,25 dl tej

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat (liszt, kakaópor, fahéj, porcukor) egy tálba szitáljuk és elkeverjük. Beleforgatjuk az apróra vágott fehér csokoládét is.

Az egész tojásokat az olajjal habosra keverjük, majd fokozatosan a tejet is hozzákeverjük. Ráöntjük a száraz hozzávalókra és összekeverjük.

A muffin sütő tepsi mélyedéseit kibéleljük papírkosárkákkal, majd elosztjuk a masszát a kapszlikba. Ügyeljünk arra, hogy ne rakjuk tele a kapszlikat, csupán két-harmadáig.

200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!


4 megjegyzés:

  1. De szorgalmas voltál az utóbbi időben! Sok finomságot készítettél!
    Ezt a muffinreceptet megjegyzem a gyerekek számára, ők szívesen babrálnak vele, én kevésbé. De megenni szeretem:-)

    VálaszTörlés
  2. nem kell sütőpor ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen, köszönöm az észrevételt! De igen, kell bele sütőpor, máris javítottam. :)

      Törlés