2015. január 25., vasárnap

Kelt csörögefánk



Fánk szezon van, így nálunk sem maradhat el a fánksütés. Ezúttal kelt csörögefánk készült, amit finom házi baracklekvárral kínáltam.  :)

Hozzávalók:

- 25 dkg liszt
- 1 dkg friss élesztő
- 2 ek cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- csipet só
- 0,5 dl joghurt
- 0,5 dl tejföl
- 1 ek rum
- 1/2 citrom reszelt héja
- 2 tojássárga
- 5 dkg vaj

Elkészítés:

A langyos joghurtban elkavarunk 1 tk cukrot (a 2 evőkanál cukorból elvéve), majd belemorzsoljuk az élesztőt. Az edényt lefödjük és langyos helyre tesszük 10 percig.

A lisztet egy tálba szitáljuk és elmorzsoljuk a vajjal. Hozzáadjuk a csipet sót, cukrokat és a reszelt citrom héjat. A közepébe egy kis fészket formálunk és beletesszük a tojássárgákat. Egy kicsit elkavarjuk a körülötte levő liszttel, meghagyva a fészket, majd a már felfutott élesztőt ráöntjük, és a rummal meg a tejföllel együtt jól összedolgozzuk.  Kis cipót formálunk, letakarjuk egy tiszta konyharuhával és 30 percig pihentetjük.

Ezután enyhén olajozott felületen kb. félujjnyi vastagságú téglalappá nyújtjuk. Derelyevágóval vagy pizzavágóval 4 cm széles csíkokat vágunk.


A kapott csíkokat srégen, 7 cm-es rombuszokra vágjuk.


Minden rombusz közepén, hosszanti irányban egy bemetszést ejtünk, majd a rombusz egyik végét áthúzzuk a vágáson.


Egy lábasba az olajat felforrósítjuk, majd amikor a fánkot beletettük visszavesszük a lángot, és kb. 1-1 percet sütjük mindkét oldalukon. 

A megsült fánkokat szűrőkanállal szalvétára szedjük.

Ha langyosra/hidegre hűlt, megszórjuk porcukorral és házi baracklekvárral kínáljuk.

4 megjegyzés:

  1. A fánkok nagyon-nagyon szépek, én meg nagyon-nagyon éhes lettem! :)

    VálaszTörlés
  2. Hányszor sütött nekem ilyet a nagymamám.... <3 Gyönyörűek lettek! Ideje nekem is ilyennel meglepni a lánykáimat? ;-)

    VálaszTörlés
  3. De jól néznek ki! Egy-kétszer próbáltunk már sütni, az élesztő nélküli változatot, de nem nagyon sikerült. A tieid nagyon szépek lettek, ki kéne próbálni :-)

    VálaszTörlés
  4. Hétvégére én is terveztem csöröge sütését, de elmaradt... Ilyesmivel muszáj megvárnom a hétvégét, mert azért vacsira nem szeretném készíteni, túl nagy lenne a kísértés... Pedig látván a tiedet de megkívántam!

    VálaszTörlés