2015. február 13., péntek

Répakenyér



Edónál láttam ezt az édes kenyeret, és mivel szeretjük az ilyenfajta gyors és finom sütiket, le mentettem a receptet. A múlt hétvégén el is készítettem a délutáni kávé mellé, de én kevesebb cukrot tettem bele, mert nekem a 25 dkg soknak tűnt, sőt még a 15 dkg-al is egy picikét édes volt, legalábbis a mi ízlésünknek. De aki édesebb szájú, az nyugodtan tegye bele az összes cukrot. A végeredmény egy nagyon finom és jó szaftos sütike lett. :) Tetejét megszórhatjuk porcukorral, vagy készíthetünk különböző mázakat is, nálunk ez most elmaradt, így önmagában jobban szeretjük.

Edó, köszönjük a receptet! :)

Hozzávalók:

- 20 dkg főtt sárgarépa
- 12,5 apróra vágott ananászkonzerv
- 20 dkg liszt
- 10 dkg kókuszreszelék
- 5 dkg durvára vágott dió
- 1 tk vaníliakivonat (Vagy 1 cs. vaníliás cukor)
- 1/2 ek szódabikarbóna
- 1/2 tk fahéj
- 1/2 tk só
- 15 dkg cukor
- 2 tojás
- 1,5 dl olaj

Elkészítés:

A főtt répát pürésítjük.

Az ananászt lecsöpögtetjük.

A liszttet elkeverjük a sóval, fahéjjal, szódabikarbónával, kókuszreszelékkel és dióval.

A tojásokat habosra felverjük kb. 5 perc alatt. Tovább verve, fokozatosan hozzáadjuk a cukrot is, majd a pürésített répát, az olajat és a vaníliát. Beleforgatjuk az ananászdarabkákat, majd a lisztes keveréket is óvatosan beleforgatjuk.

A kapott masszát sütőpapírral bélelt kalácsformába simítjuk és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 45 per alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!

3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet, hisz az ananászt és a kókuszt szeretem, akkor biztos ízlene :-)

    VálaszTörlés
  2. Ó, de finom lehet! Tetszik, hogy főtt sárgarépa van benne.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, biztosan finom is! Tetszik! :)

    VálaszTörlés