2015. április 27., hétfő

Üvegtészta zöldséges csirkemellel



Amikor Katinál megláttam ezt a rizstésztás ételt, eszembe jutott hogy nekem is van otthon rizstésztám (legalábbis én úgy emlékeztem) s milyen jó ötlet egy gyors vacsorához vagy ebédhez. Aztán el is készítettem a hétvégén, igaz változtattam rajta egy kicsit, és nem rizstésztából, hanem üvegtésztáből készült, de nagyon finom lett. Ajánlom nektek is elkészíteni, ha valami gyors és finom fogásra vágytok. :)

Hozzávalók 2 főre:


- 25 dkg csirkemell
- 2 szál friss újhagyma
- 1/2 piros pritamin paprika
- 20 dkg gomba
- 1 kisebb zsenge tök/cukkini
- 2 gerezd fokhagyma
- 1-2 tk frissen facsart citromlé
- só, bors
- 1 ek apróra vágott petrezselyemzöld
- 3 ek vaj

- 10 dkg üvegtészta
- 1 l víz
- 1 ek olaj

Elkészítés:

A csirkemellet megmossuk és leitatjuk, majd falatnyi kockákra vágjuk. Sózzuk, borsozzuk majd egy serpenyőbe felhevített  1 evőkanál vajon készre sütjük. Kiszedjük egy tálba.

Az újhagymát megpucoljuk, megmossuk és felkarikázzuk. A serpenyőbe újból kevés vajat (2 ek) teszünk, felhevítjük és megfonnyasztjuk benne a felkarikázott hagymát. Rárakjuk a kockára vágott paprikát, a megtisztított és felszeletelt gombát, majd sózzuk, borsozzuk, lefödjük és roppanósra pároljuk. Ezután hozzáadjuk a karikára vágott tököt, az apróra vágott fokhagymát és készre pároljuk. Hozzáadjuk a csirkemell kockákat, ízesítjük a citromlével, megszórjuk a petrezselyemzölddel és jól összekeverjük.

Egy lábasba forraljunk fel 1 l vizet 1 ek olajjal. Tegyük bele a tésztát, majd 5 perc után szűrjük le.

Végül a tésztát alaposan keverjük össze a zöldséges raguval. Kóstoljuk meg és ha szükséges még sózzuk.

Melegen tálaljuk.

4 megjegyzés:

  1. De guszta! Üvegtésztát még nem ettem, de gondolkodtam rajta, hogy vegyek. Meg szeretném kérdezni, hogy milyen az íze, hasonlít-e a hagyományoshoz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem nagyon hasonlít a hagyományoshoz, sőt, azt mondhatom, hogy semmi íze sincs. Önmagában elég ízetlen az üvegtészta, de különböző ragukkal nagyon finom. :)
      Nekem ez volt az első próbálkozásom, de még fogok venni üvegtésztát.

      Törlés
  2. Nekem kell egy tálnyi ilyen étel!!!! :) Kaphatok???? :)

    VálaszTörlés