2015. szeptember 11., péntek

Meggyes-ricottás morzsasüti + Szakácsmustra 12. forduló



Az előző szakácsmustra fordulójáról lemaradtam, aztán amikor Melinda megnevezte az új forduló szakácsát, Anna Olson-t, gyorsan szétnéztem a netten, hogy időben tudjak elkészülni. Egy kicsit nehéz volt a sok finomság közül választani, de végül egy málnás-ricottás sütire esett választásom. Ugyan én meggyel készítettem el, de szerintem ez nem rontott rajta, így is finom lett. :)
A receptben a hozzávalók bögrével vannak kimérve, de én lemértem és úgy írom ide.

Hozzávalók a tésztához:

- 25 dkg ricotta
- 12 dkg cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 3 kisebb tojás (Vagy 2 nagy tojás)
- 6 dkg vaj
- 2 ek citromlé
- 34 dkg liszt
- 1 1/2 tk sütőpor
- 1/4 tk szódabikarbóna
- 1 csipet só
- 2 tk reszelt citromhéj

Hozzávalók a morzsához:

- 15 dkg liszt
- 10 dkg cukor
- 1/2 tk sütőpor
- 1 tk fahéj
- 6 ek olvasztott vaj

+ 25 dkg kimagozott meggy

Elkészítés:

A lisztet, sütőport, szódabikarbónát és a sót egy tálba szitáljuk és elvegyítjük.

A ricottát elkavarjuk a cukorral, tojással, az olvasztott és kihűtött vajjal, valamint a citromlével és citromhéjjal. Ezután több részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket és egyneművé keverjük.

Egy 24x29 cm nagyságú tepsit kibélelünk sütőpapírral, és belesimítjuk a masszát. Rászórjuk a kimagozott meggyet.

A morzsás réteghez a hozzávalókat kézzel gyorsan összedolgozzuk. NEM kell hogy összeálljon, a lényeg, hogy morzsás maradjon! Rászórjuk a morzsát a meggyre, és előmelegített sütőben kb. 40-45 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!

A sütőből kivéve, tepsibe hagyjuk kihűlni, majd szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése