2016. november 17., csütörtök

Felhőszelet


Katalinhoz került a Szakácsmustra 20. forduló háziasszonyi szerepe, a kiválasztott szakács pedig F. Nagy Angéla. Egy kicsit gondba voltam, mert nincs egy szakácskönyvem, gyűjteményem sem F. Nagy Angélától, és az interneten sem találtam recepteket tőle. Eléggé elszomorított, mert nem szerettem volna lemaradni erről a fordulóról, különösen mert Katalin a témaválasztó. Írtam is Katalinnak, és a segítségét kértem recept ügyben. Volt olyan kedves, hogy egy csomó receptet küldött nekem, aztán már csak a válogatás volt hátra. El is készítettem két süteményt, időben. Aztán jöttek a zsúfolt napok, és nem néztem meg újra a határidőt, úgy emlékeztem, hogy november 18, de csak most vettem észre, hogy 15-e volt és már az összefoglalót is elkészítette Kati. Nagyon sajnálom, hogy mégis lemaradtam, de azért közzé teszem ezt a sütemény receptet, még akkor is ha nem kerül bele az összefoglalóban, mert egy végtelenül egyszerű és finom sütemény.

Hozzávalók:

- 3 tojás
- 1 csipet só
- 18 dkg cukor (eredeti receptben 25 dkg)
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 1,5 dl tej
- 1/2 cs. sütőpor
- 28 dkg liszt
- 1 ek kakaópor

Elkészítés:

A tojásokat szétválasztjuk, majd a tojásfehérjéből a sóval együtt kemény habot verünk.

A tojássárgát a cukrokkal habosra keverjük, amíg megnő a térfogata és világos színű lesz. Hozzáadjuk a reszelt citromhéjat, majd váltakozva a tejet és sütőporral elkevert lisztet.
Egyneművé keverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a fehérje habot is.

Két részre osztjuk a masszát és az egyik felében belekavarjuk a kakaóport és 1 ek tejet.

Ezután a két masszát váltakozva belekanalazzuk egy sütőpapírral bélelt tepsibe. Párszor a pulthoz ütögetjük, amíg egyenletesen elhelyezkedik a massza a tepsibe, majd előmelegített sütőben készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!

Ha kihűlt, akkor egy pogácsaszaggatóval félholdakat vágunk belőle, enyhén megszórjuk porcukorral és tálaljuk.

Az én tepsim 20x24 cm-es volt, és túl magasra nőtt a sütemény, ezért javaslom egy kicsit nagyobb tepsi használatát.

4 megjegyzés:

  1. Semmi baj, van ez így, hogy az ember kifut az időből :-) Gyorsan beletettem a sütidet az összesítőbe, talán nézik még....

    VálaszTörlés
  2. Jó kis süti, sajnálom, hogy lemaradtál, de szerencsére mégis megoldódott a helyzet! :)

    VálaszTörlés