2018. július 2., hétfő

Mogyorós-sajtos keksz


A hétvégén sikerült egy nagyon finom mogyorós-sajtos kekszet sütnöm. Csak sima sajtos keksz volt a terv, de amikor nekiálltam összeállítani a tésztát, megláttam a mogyorós zacskót, és máris daráltam a mogyorót. Meglepően finomra sikeredett, csak diszkréten lehet érezni a mogyoró ízét benne, tésztája kellemesen puha. Nem is tudom hogy nem próbáltam ki eddig a mogyorót sós sütikbe. Ezentúl biztos, hogy gyakrabban csempészek mogyorót pogácsákba, sós kekszekbe. Próbáljátok ki ti is, de csakis dupla adaggal, mert nagyon eteti magát! :)

Hozzávalók (32 darab 6,5 cm átmérőjű kekszhez):

- 25 dkg finom búzaliszt
- 5 dkg sótlan mogyoró
- 1 csapott tk (tengeri)só
- 1 tk sütőpor
- 10 dkg hideg vaj
- 6 dkg sajt
- 11,5 dkg natúr joghurt

Elkészítés:

A lisztet, a darált mogyorót, a sót és a sütőport egy nagyobb tálba szórjuk, és elvegyítjük.
Gyors mozdulatokkal elmorzsoljuk benne a kockára vágott hideg vajat. Hozzáadjuk a reszelt sajtot is, és annyi joghurtot, hogy összeálljon a tészta. A joghurtot csak kanalanként adagoljuk a masszához. (Szükség esetén, a tészta állagán javíthatunk egy kevés liszttel vagy joghurttal.)

Folpackba csomagoljuk és 1 órát hűtőbe pihentetjük.

Ezután enyhén lisztezett felületen kb. 0,5 cm vastagságúra nyújtjuk és tetszőleges formával kiszúrjuk. Én 6,5 cm átmérőjű pogácsaszaggatót használtam.
A leeső részeket újra összegyúrjuk, majd újra kinyújtjuk és szaggatjuk, míg az egész el nem fogy.

Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, majd előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük. Amikor a széle már kezd barnulni, kivehetjük a sütőből.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat!

A tepsibe hagyjuk hűlni 5 percet, majd rácsra téve teljesen kihűtjük.

Légmentesen záródó dobozba tároljuk.

Tipp: - Sótlan mogyoró helyett nyugodtan használhatunk sós mogyorót is, csak akkor                 kevesebb sót tegyünk a tésztába.

1 megjegyzés: