2019. március 8., péntek

Joghurthabos meggyes és fekete ribizlis torta



A férjem mostanában egyre többször mondogatta, hogy úgy enne egy finom  habos süteményt, de nem olyan nagyon vajas krémmel, hanem valami könnyedebbet. A netten keresgélve rábukkantam erre a joghurthabos tortára, és máris megvolt az ötlet. Én jóval leegyszerűsítettem, messze nem lett annyira mutatós ez a joghurthabos meggyes és fekete ribizlis torta, de védelmemre legyen szólva, hogy annyira koncentráltam, hogy csomómentes legyen a joghurthab és megdermedjen, hogy teljesen megfeledkeztem a díszítésről. Amikor már a fényképek is megvoltak, csak akkor jutott eszembe, hogy egy kis díszítés elfért volna rajta. Na, de csak ennyi baja legyen, következőkor majd biztos nem marad le a díszítés. Az állaga és íze viszont tökéletes lett. Ti azért díszíthetitek gyümölccsel, tejszínhabbal, akár egy kevés csokiforgáccsal is.

Hozzávalók a piskótához:

- 3 tojás
- 1 csipet só
- 3 ek eritrit (40 g)
- 2 ek durum liszt (25 g)
- 3 ek darált dió (35 g)

Megj. : A piskótához eritrit helyett nyugodtan használhattok cukrot, és durum liszt helyett pedig finomlisztet.

Hozzávalók a joghurthabhoz:

- 65 g fekete ribizli
- 335 g kimagozott meggy
- 100 g eritrit (kb. 80 g cukor, vagy méz - ízlés szerint)
- 7 lapzselatin
- 300 g görög joghurt
- 200 ml hideg tejszín

Megj.: A joghurthabhoz hozzáadott édesítő lehet cukor vagy méz is, és ízlés szerint adagoljátok. Ha nincs otthon meggy és ribizli, bármilyen más gyümölccsel is működik.

Elkészités:

Először a piskótát sütjük meg.

A tojásokat különválasztjuk, majd a tojásfehérjéket egy csipet sóval habbá verjük.

A tojássárgákat az eritrittel habosra keverjük, amíg megnő a térfogata és világos színe lesz. Egy spatulával, óvatos, körkörös mozdulatokkal hozzáforgatjuk a tojásfehérje habot. Ezután a lisztet is beleforgatjuk, végül a darált diót is.

Egy 23 cm-es kapcsos tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral, oldalát pedig vékonyan kivajazzuk, lisztezzük, majd belesimítjuk a tészta masszát.

180 fokra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt készre sütjük.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat! Végezzünk tűpróbát!

A gyümölcsös joghurthaboz, egy lábasba tesszük a kimagozott meggyet és fekete ribizlit, és az édesítővel együtt közepes lángon kb. 5 percig főzzük (amíg levet enged és az édesítő teljesen elolvad). Ha szükséges, adhatunk hozzá 1-2 ek vizet. Ezután levesszük a tűzről és botmixerrel pépesítjük. Teljesen kihűtjük.

Ha kihűlt a meggyes-ribizlis szószt hozzáadjuk a joghurthoz és kézi habverővel egyneművé keverjük.

A 7 lapzselatint hideg vízben áztatjuk kb. 5 percig vagy amíg megduzzad.

Közben a hideg tejszínt kemény habbá verjük, majd felhasználásig hűtőbe tesszük.

A gyümölcsös joghurtból kiveszünk kb. 1 dl-t, majd kissé felmelegítjük. Ha megpuhult a zselatin, kifacsarjuk, majd a meleg gyümölcsös joghurthoz adjuk, és addig kavargatjuk, amíg tejesen elolvad.
A zselatinos joghurtot visszatöltjük a többi gyümölcsös joghurthoz és a habverővel alaposan elkeverjük. Ezután spatulával óvatosan beleforgatjuk a tejszínhabot.

A kihűlt piskóta aljáról lehúzzuk a sütőpapírt, majd egy tortatálra vagy a megmosott tortaforma aljára helyezzük, és a tortakarikát is ráhelyezzük. Ráöntjük a joghurthabot és alufóliával letakarva hűtőbe tesszük. Az ideális, ha egész éjszakát a hűtőbe hagyjuk dermedni, de legalább 3-4 órát mindenképpen.

Dermedés után lehúzzuk róla a fóliát és szeleteljük.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki a tortád, még így díszítés nélkül is :-)
    Finom lehetett a magas habos krém a sok gyümölccsel!
    Én mindig por alakú zselatint használok, Lucullus-t vagy Horváth Rozi félét, nekem ez nagyon jó, ez vált be. Egyszer próbálkoztam lapokkal, de az nem sikerült...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Katalin! :)
      Nekem nagy mumus a zselatin használata, az előző alkalommal teljesen becsomósodott és a krém sem dermedt meg. Akkor por alakú zselatint használtam, azért választottam most a zselatinlapot. Nálunk nem lehet kapni azokat a márkákat amiket említettél, legalábbis én nem láttam. Még próbálkozom, hátha ezután már nekem is sikerül. :)

      Törlés