2017. április 28., péntek

Somogyi édes aprósütemény



Jön a hosszú hétvége és remélhetőleg az idő is velünk tart, és lesz alkalmunk a szabadban lenni, kirándulgatni. Tökéletes útravaló ez a somogyi édes aprósütemény, ami igazából nagyon hasonlít a havasi kiflire, ugyanolyan omlós, lekvárral töltött finom kifli. Tölteléknek bármilyen ízű lekvárt lehet használni, én most házi szilvalekvárt tettem bele, és nagyon finom volt.
A receptet Gerdinél láttam, és már akkor tudtam, hogy én ezt muszáj elkészítenem. Nem is csalódtam, hisz a férjem mindegyik falatnál csak dicsérni tudta, annyira ízlett neki .... meg nekem is. :) Úgy, hogy nagy köszönet a receptért, és titeket is, kedves olvasók, csak buzdítani tudlak, hogy készítsétek el!

Hozzávalók a tésztához:

- 60 dkg liszt
- 26 dkg zsír
- 1 tojás
- 2 tk cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 csipet só
- 1,5 dl tej
- 1 cs. porélesztő

Töltelék: - lekvár

Hempergetni: - porcukor

Elkészítés:

A langyos tejben elkavarunk 1 tk cukrot, majd beleszórjuk a porélesztőt. Az edényt lefödjük és langyos helyre tesszük addig amíg előkészítjük a többi hozzávalót.

A lisztet egy tálba szórjuk és elkeverjük benne a sót és cukrot, majd elmorzsoljuk a zsírral. Közepébe fészket alakítunk ki, beletesszük a tojást és a felfuttatott élesztőt, majd alaposan összegyúrjuk.
Cipót formálunk, letakarjuk egy tiszta konyharuhával, és 1 órát pihentetjük.

Ezután 8 egyenlő részre osztjuk, kis gombócokat formálunk, majd egyenként kb. 2-3 mm vastagságú körre nyújtjuk. 8 cikkre vágjuk és a vastagabb felére egy teáskanálnyi lekvárt teszünk. A szélesebb felétől feltekerjük és kifliket formázunk.

Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk őket, majd előmelegített sütőben kb. 15-18 perc alatt világosra sütjük.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat. Amikor már kezd barnulni, kivehetjük a sütőből.

A sütőből kivéve, még melegen, porcukorba forgatjuk.

2 megjegyzés: