2017. október 17., kedd

Lekváros ravioli


Nem is tudom mióta vár már elkészítésre ez a Lajos Mari oldalán talált lekváros ravioli. Halogattam, mert úgy gondoltam, hogy hosszadalmas az elkészítése, és mivel mindig időhiányba vagyok, ezért mindig elmaradt. De, tévedtem. Való igaz, hogy egy kicsit tovább tart elkészíteni, mert pihentetni kell a tésztát, majd nyújtani, szaggatni és megtölteni, de nem olyan vészes. Nem tart tovább, mint bármelyik más linzer elkészítése, de mégis más. :)
Én az eredeti receptben szereplő hozzávalók mennyiségét csökkentettem, azt írom le, és így lett 20 darab lekváros raviolim.

Hozzávalók a tésztához:

- 25 dkg liszt
- 1 kk sütőpor
- 1 csipet só
- 1 vaníliás cukor
- 7 dkg porcukor
- 1/2 kk őrölt fahéj
- 1/2 citrom reszelt héja
- 14 dkg vaj
- 1 tojássárga
- 1-2 ek tejföl

Hozzávalók a töltelékhez: - 20 tk szilvalekvár

A korongok szélét lekenni: - 1 tojásfehérje

Tetejét lekenni:  - 1 tojássárga + 1 tk víz

Elkészítés:

A lisztet, a sütőport, a porcukrot, a sót, a fahéjat és a citrom reszelt héját egy nagyobb edénybe szórjuk,  elvegyítjük, majd a vajjal elmorzsoljuk. Végül a tojássárgát is hozzáadjuk és annyi tejfölt, hogy összeálljon a tészta. Cipót formálunk belőle, folpackba csomagoljuk, és 1 órára a hűtőszekrénybe tesszük.

Ezután enyhén lisztezett felületen vékonyra (2 mm) nyújtjuk a tésztát, majd 6,5 cm átmérőjű cakkos kiszúróval korongokat szúrunk ki belőle.
A leeső részeket összegyúrjuk, újra kinyújtjuk és kiszaggatjuk addig, amíg a tésztánk el nem fogy. Próbáljunk páros számú korongokat kiszúrni.

A korongok felét egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk és közepére 1-1 kávéskanálnyi lekvárt teszünk. Széleit lekenjük enyhén felvert tojásfehérjével.
A megmaradt korongok közepét keresztbe bevágjuk, majd a lekváros korongok tetejére helyezzük és egy 4.5 cm átmérőjű pálinkáspohárral vagy akár pogácsaszaggatóval óvatosan összenyomjuk.


Tetejüket lekenjük a vízzel hígított tojássárgával, majd 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat.

5 percig a tepsibe pihentetjük, majd rácsra téve teljesen kihűtjük.

1 megjegyzés:

  1. Jaj, de szépek! Én élesztős változatát sütöttem már, de sütőporral is ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés