2013. december 16., hétfő

Csokis-tejszínes gesztenyegolyó

 

Gesztenyés édességeket keresgélve, Hankka csokis-tejszínes gesztenyegolyóira bukkantam rá. Minden hozzávaló megvolt itthon így a hétvégén el is készült.
Nekem cukrozott gesztenyepürém volt, ezért plusz cukrot nem adtam hozzá, viszont egy kis rumaromával még ízesítettem. Nagyon finom volt, 1 nap alatt mind elfogyott, pedig a lenti adagból 47 darab 14 grammos gesztenyegolyóm lett. :) Annyira ízlett, hogy még azon is gondolkodom, hogy az ünnepekre is elkészítsem, csak az a baj, hogy olyan hosszú a listám, hogy még mindig nem tudtam eldönteni mi is kerüljön az ünnepi asztalra. :)

Hozzávalók:

- 25 dkg gesztenyepüré
- 20 dkg darált háztartási keksz
- 10 dkg étcsokoládé (nálam 55 %-os)
- 1,5 dl habtejszín
- 1 tk rumaroma
   
Hozzávalók a hempergetéshez:

- kb. 3-4 ek kókuszreszelék

Elkészítés:


A tejszínt felmelegítjük, majd beletördeljük a csokoládét, és kis lángon addig kevergetjük, amíg a csoki teljesen fel olvad. NEM kell forralni!

A gesztenyepürét egy nagyobb tálba tesszük és összemorzsoljuk a darált keksszel.
Hozzáöntjük a langyosra hűlt csokis tejszínt és egynemű masszává dolgozzuk. Ízlés szerint tehetünk még bele kevés porcukrot vagy rumot.

A kész masszából kis golyókat formálunk és egyenként megforgatjuk kókuszreszelékbe.


11 megjegyzés:

  1. tyú, ez nagyon jól hangzik! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez rögtön a férje első számú kedvence lesz ha megkóstolja! ;-)

    VálaszTörlés
  3. Mind megettétek egy nap alatt? Ejnye:-) Finom lehet, jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Milyen szépségesek lettek, és tudom, hogy nagyon finomak is! :) Örülök, hogy elkészítetted és hogy ízlett! :)

    VálaszTörlés
  5. szia! milyen tejszin kell bele?főző?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Edina! :)
      Habtejszínt használtam hozzá, javítottam a bejegyzésben is.

      Törlés
  6. Szia!
    Elkészítettem, nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Örülök, hogy elkészítetted Te is, s különösen, hogy ízlett.
      Köszönöm a visszajelzést! :)

      Törlés
  7. már többször elkészítettem, finom, szeretem

    VálaszTörlés