2013. december 12., csütörtök

Gyömbéres-currys döblec (sütőtök) krémleves



A férjemet elküldtem a piacra egy kisebb döblecért, hogy majd süssem ki, erre haza állított egy 3 kilós tökkel. Túl nagy lett volna kettőnknek kisütni, ezért gondoltam az egyik feléből készítek levest, úgy is már rég készültem rá. Még jó is volt, hogy ilyen nagy döblecet vett, mert hanem ki tudja mikor lett volna nálunk döblecből krémleves.
Finomra sikerült, ebbe a hidegbe különösen jól esett ez a pikáns leves.

Hozzávalók:

- 1,5 kg döblec (sütőtök)
- 1 közepes vörös hagyma
- 2 db sárgarépa
- 1 db petrezselyemgyökér
- 1-2 db közepes krumpli
- só, bors
- őrölt gyömbér
- őrölt curry
- víz
- 2,5 dl tejföl

+ sült döblec

Elkészítés:

A zöldségeket megpucoljuk és megmossuk.

A krumplit és döblecet kockákra vágjuk, a répaféléket pedig felkarikázzuk.

A hagymát fel is vághatjuk és kevés olajon megpiríthatjuk, de ezt én most kihagytam.

A felvágott zöldségeket egy nagyobb lábasba tesszük és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje a zöldségeket. Az egész hagymát is beletesszük.
Sóval, borssal ízesítjük és fedő alatt, takarék lángon puhára főzzük a zöldségeket.
Ezután levesszük a lángról, kivesszük belőle az egész hagymát, majd botmixerrel pépesítjük.

A levesből pár kanállal merünk a tejfölhöz a hőkiegyenlítés miatt, majd visszacsurgatjuk a levesbe. Visszatesszük a lángra, ízesítjük őrölt gyömbérrel és curryporral, esetleg egy kis sóval, majd pár perc alatt összeforraljuk.

Tálaláskor a tetejét megszórhatjuk tökmaggal, akár pirított baconnel.
A férjem kérésére mi most a megsült döblecet felszeleteltül, kockákra vágtuk és azzal fogyasztottuk. Tököt tökkel, de finom volt. :D


9 megjegyzés:

  1. Meghiszem, hogy finom volt! Lehet, hogy a férjed eleve erre hajtott? ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meglehet, hogy ez volt a terve, mert ő jött a leves ötletével. :D

      Törlés
  2. Finom lehetett, még nem ettem ilyet, és ezt az elnevezést sem hallottam még. Mindig tanul az ember valamit :-) Szép gusztán tálaltad!

    VálaszTörlés
  3. Olyan jól hangzik ez a döblec kifejezés, nagyon tetszik! :) Ez a sütőtök egy fajtája? Én sem igazán ismertem eddig a kifejezést. És a leves is nagyon klassz, finom lehetett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, csak itt Erdélybe használjuk a döblec kifejezést és igen, a döblec a sütőtök egy fajtája. Az a kerek fajta, ami kívül zöldes-szürkés, belül pedig erős narancssárga.

      Törlés
  4. Finom, fűszeres levest készítettél! Tudta a párod, hogy nem fog tönkre menni a döblec:-)

    VálaszTörlés
  5. ISteni lehetett, nálunk is nagy kedvenc a gyömbéres sütőtök leves!

    VálaszTörlés
  6. Koszonom a receptet. Spanyolorszagban egy "Organic Cafe"ben ettem ezt a levest, a tejfol helyett kókusz tej volt - azóta is találgatom milyen ízek voltak benne...ez a recept áll a legkozelebb ...nagyon ízletes, alig várom kipróbaljam.

    VálaszTörlés