2013. december 10., kedd

Karamellás-diós almaszósz




Ma egy nagyon finom kenyérre valót hoztam nektek, legalábbis nekünk nagyon ízlett. Juditkánál bukkantam rá és a játékára el is készítettem, csak már nem volt időm posztolni is. Nagyon finoman érződik benne a karamell íze, a dióval pedig valami fenomenális párosítás, a fahéjjal ízesítve pedig igazán finom kencét kapunk.
Következőkor dupla adagot készítek majd, hogy legalább egy hétig tartson ki. :)

Hozzávalók:

- 4 savanykás alma
- 5 dkg cukor
- 1 ek vaj
- 2 ek méz
- 4 dkg darált dió
- ízlés szerint őrölt fahéj
- mazsola (kihagytam)

Elkészítés:

A diót megpirítjuk, kihűtjük és ledaráljuk.

Az almákat meghámozzuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük.

A cukrot egy lábasba világosra karamellizáljuk, hozzáadjuk a vajat, a mézet és a darált diót. Kicsit megpirítjuk majd hozzáadjuk a reszelt almát, ízesítjük fahéjjal és kb. öt percig még főzzük, többször belekavarva.

Tiszta, csatos vagy csavaros üvegbe töltjük és ha kihűlt hűtőszekrényben tároljuk. Kb 1 hétig eláll, már akinek el nem fogy addig.

Kaláccsal fogyasztjuk, vagy csak úgy önmagába bekanalazzuk. :D


4 megjegyzés:

  1. Nekem most is van a hűtőben egy nagy üveggel, nagyon szeretem .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is lesz nagyon sokszor, már kétszer készítettem. :)
      Köszönjük szépen!

      Törlés
  2. Jól hangzik, kaláccsal el is tudom képzelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom kalácsra kenve, egy kis tejjel mellette. :)

      Törlés