2013. december 30., hétfő

Konfetti




Megmaradt 2 tojásfehérjém a sós kekszektől, lefagyasztani nem szerettem volna, mert már volt vagy 10 lefagyasztott tojásfehérje a mélyhűtőbe, ezért gyorsan belenéztem a mindentudó füzetembe, és pár perc múlva már olvastam is Éva Konfetti receptjét. :) Nem is nézegettem tovább a recepteket, tökéletesnek bizonyult Éva receptje és amíg kisültek a kekszek, már kész is volt a kemény hab, pár perc alatt kinyomtam a sütőpapírra és máris ment a sütőbe. :)

Hozzávalók:

-  2 tojásfehérje
-  10 dkg cukor
-  10 dkg darált dió
-  1 kk fahéj

+ mogyorókrém

Elkészítés:

A tojásfehérjékből közepesen kemény habot verünk, majd kanalanként adagoljuk hozzá a cukrot, és addig verjük amíg elfogy a cukor, és egy nagyon kemény habot nem kapunk.

A fahéjat elkeverjük a darált dióval, és beleforgatjuk a habba.

Két kiskanál segítségével halmokat rakunk egy sütőpapíros tepsire, vagy habzsákba töltjük, és kisebb halmokat nyomunk a sütőpapírral bélelt tepsire.

160 fokra előmelegített sütőben rakjuk és addig szárítjuk, míg a talpa lejön a papírról. Én 20 percet szárítottam a sütőben, majd egy fakanállal kitámasztottam az ajtót, és újabb 10 percet szárítottam. A lezárt és kitámasztott sütőben hagytam kihűlni.

Ebből az adagból 40 darab kb. 4 cm átmérőjű  "habcsókom" lett.
Ha kihűltek, akkor kettőt-kettőt összeragasztunk mogyorókrémmel, így 20 darab konfettink lett.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jo otlet es erdekesebb is,mint a hagyomanyos habcsok:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet még ilyennel eddig nem találkoztam. Guszta! Nekem most fagyasztóba várakozik vagy 4 tojásfehérje hogy mi lesz belőle még nem tudom? Próbálok kevesebb cukrot enni egy ideig, mert az esküvő, karácsony, névnapok bizony kicsit megemelték a cukorháztartásomat:-))

    VálaszTörlés
  3. Ilyen konfettit erre is fújhatsz a szél hátán! ;-D BUÉK!!!

    VálaszTörlés
  4. Szuper kis recept, tökéletes fehérje-hasznosításra! :) Pláne mogyorókrémmel töltve! :)

    VálaszTörlés