2013. december 13., péntek

Vaníliás kuglófkalács




A férjem már hetek óta mondogatja, hogy csináljak neki sima, üres kalácsot.
A múlt hétvégén neki is álltam, és amíg kelt a tészta, eszembe jutott, hogy az utóbbi időbe több blogon is láttam, hogy nem felcsavarják a kalácstésztát, hanem kis gombócokat formálnak, és egymásra helyezve kerülnek a kalácsformába. Mivel nekem csak kis kalácsformám van, sok lett volna a tészta bele, így gondoltam, hogy megcsinálom kuglóf formában. Tökéletesnek bizonyult ez a forma, és a formázás is nagyon gyorsan ment. :) Következőkor majd megtöltöm valamivel a gombócokat és úgy helyezzem a formába.

Hozzávalók a tésztához:

- 1 tojás + 1 tojássárga
- 2,1 dl tej
- 50 dkg liszt
- 8 dkg cukor
- csipet só
- 5 dkg vaj
- 2,5 dkg friss élesztő
- 1/2 narancs reszelt héja
- 2 tk vanília aroma

Hozzávalók a forma kikenéséhez:

- 3 dkg vaj
- 2 cs. vaníliás-cukor

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit, a vaj kivételével, a kenyérsütőgép üstjébe mérjük és elindítjuk a dagasztó/kelesztő programot.
Amikor már a tészta összeállt, több részletben hozzáadjuk az olvasztott vajat, mindig megvárva, hogy az előzőt beledolgozza a gép.
Dagasztás után lezárjuk a gépet, majd hagyjuk hogy duplájára keljen a tészta.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett munkafelületre borítjuk és óvatosan átgyúrjuk. Két egyforma részre osztjuk a tésztát, majd mindegyik tésztadarabot újabb 7 részre, így összesen 14 darabunk lesz. Mindegyiket gomboccá formázzuk.

A kuglófformát kikenjük egy ecsettel olvasztott vajjal és megszórjuk a vaníliacukorral.

A forma aljára helyezzünk 7 gombócot, majd ennek a tetejére rakjuk a többi gombócot úgy, hogy oda kerüljön a gombóc ahol két alsó gombóc összeér.










        Letakarjuk és duplájára kelesztjük.
Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 35-40 perc alatt megsütjük. Félidőben letakarjuk egy alufóliával vagy sütőpapírral, hogy nehogy megégjen a teteje.

Kivesszük a sütőből, pár percig hagyjuk állni a formába, majd kiborítjuk és rácsra téve kihűtjük.

Tetejét meghintjük porcukorral és szeleteljük.


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a kuglófod, és látom szépen ki is jött a formából. Én is csináltam nemrég diós töltelékkel, de készítettem már mákkal és gesztenyemasszával is. Fent is van az összes a blogomon. Mindegyik finom volt :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép kuglóf lett belőle! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett! Jó ez a sütési forma!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, nekem így, töltelék nélkül is jöhet. Biztos vagyok benne, hogy nagyon fincsi! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen a kedves hozzászólásokat mindenkinek! :)

    VálaszTörlés