2018. február 2., péntek

Sajtos - tökmagos kréker


Mivel állandóan kell legyen nálunk valami sós rágcsa, ezért próbálok én is új recept után kutakodni, hogy azért ne mindig ugyanaz legyen. Legutóbb Egycsipet tökmagos-sajtos krékere jött velem szembe, s miután beszereztem a tökmaglisztet, elkészítettem a férjem örömére. :)  A receptet mindenben követtem, annyit módosítottam rajta, hogy én a tetejét lekentem tojássárgával és 1-1 csipet apróra vágott tökmagot szórtam mindegyik kréker tetejére. Az eredeti receptben pedig nyújtás után meg lett szórva a teteje aprított tökmaggal, majd óvatosan végigtolva a nyújtófa a tésztán, hogy a magok rátapadjanak, és utána felvágva (a tojássárgával  való lekenés elmaradt). Bárhogy is készítenétek el, garantált a siker. :)
Az alább megadott adagból 149 darab sajtos-tökmagos krékerem lett.

Hozzávalók:

- 1 dl tej
- 1 tk akácméz
- 4 g instant élesztő (vagy 12 g friss élesztő)
- 10 dkg tökmagliszt
- 20 dkg finomliszt
- 1 csapott ek só
- 6 dkg hideg vaj
- 3 tojássárga
- 7 dkg reszelt sajt

Tetejét lekenni: - 1 tojássárga + 1 tk víz (ez akár el is hagyható)

Tetejét megszórni: - kb. 3 dkg apróra vágott tökmaggal

Elkészítés:

A langyos tejbe belekavarjuk a mézet, majd rászórjuk az instant élesztőt (vagy belemorzsoljuk a friss élesztőt), lefödjük és meleg helyre tesszük amíg előkészítjük a többi hozzávalót.

A kétféle lisztet és a sót egy nagyobb tálba szórjuk, majd gyors mozdulatokkal elmorzsoljuk a vajjal. Hozzáadjuk a tojássárgákat és a felfuttatott élesztős tejet, majd beledolgozzuk a reszelt sajtot is.
Cipót formálunk belőle, letakarjuk egy tiszta konyharuhával, majd 2 órát pihentetjük.

Ezután a tésztát lisztezett felületen kb. 2 mm vastagságúra nyújtjuk és 3x3 cm-es négyzetekre vágjuk. Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, 30 percet pihentetjük, majd a tetejüket lekenjük a vízzel hígított tojássárgával és megszórjuk aprított tökmaggal.

Előmelegitett sütőben, 180 fokon kb. 10 perc alatt készre sütjük. Ha ropogósabbra szeretnénk, akkor hagyjuk még 1-2 percet a sütőben, de figyeljük, nehogy megégjen.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat!

1 megjegyzés:

  1. Látszik rajta, hogy finom. :) Szeretem a tökmagliszttel készült sós finomságokat, kipróbálom majd. :)

    VálaszTörlés