2013. január 24., csütörtök

Csíkos kalácskoszorú



Mohánál nézelődve találtam rá erre a kalácskoszorúra, aztán egy pár óra múlva már meg is kóstolhattuk. Igaz egy picit változtattam a hozzávalók mennyiségén, nem volt elég joghurt otthon, és a lisztet is kevertem, de nagyon finom lett. :)
Ami még nagyon jó, hogy másnapra sem száradt meg, sőt egy kis darabocska maradt harmadnapra is, és még arról sem mondható, hogy száradt volt. Szóval ez egy tökéletes kalács recept. :)

Hozzávalók:

- 40 dkg kenyérliszt
- 20 dkg finomliszt
- 13 dkg porcukor
- 0,8 dl tej
- 1,5 dl joghurt
- 1 tk. vaníliakivonat
- 2 tojás
- 5 dkg puha vaj
- 2,5 dkg élesztő
- 2 ek. kakaópor kevés vízzel kikeverve

+Lekenéshez: 1 tojássárga+1 ek víz

Elkészítés:

A kakaó kivételével, a kenyérsütőgép üstjébe mértem az összes hozzávalót, majd a dagasztás programmal összeállítottam a tésztát. Egy kicsit tapadósabb a tészta, de nem kell megijedni.
Két egyenlő részre osztjuk a tésztát, és egyik feléhez hozzáadjuk a kevés vízzel elkavart kakaót, majd jól összedolgozzuk.
Letakarjuk mindkét cipót, és kb. 1 óra alatt duplájára kelesztjük.

Ezután 2-2 részre osztjuk mindkét tésztadarabot.

Kinyújtunk egy fehér tésztát kb. 20x40 cm-es téglalappá, majd egy barnát is ugyanekkorára. A fehér tésztára rátesszük a barnát, egy párszor végig megyünk rajta a sodrófával, majd feltekerjük mint a bejglit.

A másik két tészta darabbal is így járunk el, majd a két feltekert rudat összefonjuk.













                      Áthelyezzük egy sütőpapíros tepsire, koszorút formálunk belőle és a végeket összenyomjuk.

Újból kelni hagyjuk, majd kb. 20 perc után egy pengével bevágjuk a kifelé került hajlatokat és további 20-25 percig még kelesztjük.


Ezután lekenjük a vízzel elkevert tojássárgával, és előmelegített sütőben 180 fokon, 35-40 perc alatt megsütjük. Rácson hagyjuk kihűlni.

11 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki,mutatós,biztos nagyon finom,én is kifogom próbálni..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :)
      Kíváncsian várom, hogy hogy sikerült. :)

      Törlés
  2. Csodálatosan szép lett! Harapnivalóan guszta! Nekem sincs most itthon minden hozzávalóm, de kifogom próbálni. Lehet csak az egészet finomlisztből készíteni, mert nekem csak finom vagy réteslisztem van itthon!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen Éva. :)
    Nyugodtan készítheted csak finomlisztből, szerintem ugyanolyan finom lesz.

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű szép lett, csodaszép a belseje is:) Imádom a kalácsokat:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Trollanyu. :)
      Láttam a te szép kalácsodat is, hamarosan elkészítem. :)

      Törlés
  5. Csodálatos lett! Olyan kalácsmániás vagyok:-) kipróbálom az biztos:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm neked is. :)
      Nem vagy egyedül, én is nagy kalács rajongó vagyok. :)
      Várom visszajelzésed a kalács sikeréről. :)

      Törlés
  6. Szépséges, kívül-belül! :) A rahátos kalácsodat már kipróbáltam, az is nagyon fincsi volt, ez is garantáltan jó receptnek tűnik! :)

    VálaszTörlés