2013. január 22., kedd

Női szeszély


Ez volt a hétvégi sütink, s nem is tudok mást mondani, csak dicsérni, nagyon-nagyon finom volt. :)
Még a pénteken mutattam a férjemnek egy pár képet sütikről, hogy melyiket enné meg szívesebben, és erre, az Aleda által készített sütire esett a választása. Azt mondta, ez egy kicsit különlegesebb mint a többi, majd amikor megkóstolta hozzá tette, hogy sokkal finomabb mint ahogy elképzelte a kép alapján. :)
Azt hiszem, nyugodtan mondhatom, hogy lett még egy kedvenc sütink. :)
Köszönjük szépen Aleda! :)

Hozzávalók a tésztához:

- 25 dkg liszt
- 12 dkg vaj
- 5 dkg cukor
- 4 tojás sárgája
- 3 evőkanál tej
- 2 dkg friss élesztő
- csipetnyi só
- 1 teáskanál reszelt citromhéj

Hozzávalók a tetejére:

- 8 ek házi baracklekvár
- 4 tojásfehérje
- 20 dkg porcukor
- 10 dkg apróra vágott dió

Elkészítés:

Az élesztőt elmorzsoljuk a langyos tejbe.

A lisztet dolgozófelületre szórjuk és a vajat elmorzsoljuk benne.
Közepébe kis fészket csinálunk, beleütjük a tojássárgákat és a tejben elmorzsolt élesztőt, majd a többi hozzávalóval együtt jól összedolgozzuk.

Ezután kinyújtjuk tepsi méretűre, majd egy sütőpapírral bélelt 25x35 cm-es tepsibe rakjuk, letakarjuk és 30 percig kelni hagyjuk, majd előmelegített sütőben 15 perc alatt elősütjük.

Ez idő alatt elkészítjük a fehér habot, amihez a tojásfehérjéből közepesen kemény habot verünk, majd kanalanként adagoljuk hozzá a porcukrot, és addig verjük amíg elfogy a porcukor, és egy nagyon kemény habot nem kapunk.

15 perc lejárta után kivesszük a sütőből az elősütött tésztát, lekenjük baracklekvárral, majd erre rákenjük a felvert habot, és megszórjuk durvára vágott dióval.

A sütőben a hőfokot visszavesszük egy kicsit, majd visszatesszük a sütit, és még kb. 10-15 percig sütjük.

Ha kihűlt, vízbe mártogatott késsel szeleteljük.


13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Ezt mi is nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva. :)
      Nem csodálom, hogy ti is szeretitek, mert nagyon finom. :)

      Törlés
  2. A fénykép nagyon meggyőző, és biztos nagyon finom, ahogy a férjed mondja, bízunk az ízlésében ,mert szeretném elkészíteni. Na jó.... egy szeletet elvettem!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tücsi, nyugodtan bízhatsz a férjem ízlésében, majd várom visszajelzésed a sütiről. :)
      Vehetsz két szeletet is....amíg még van. :P

      Törlés
  3. Guszta és biztosan finom is volt:) Én is szoktam készíteni, de eddig nem tettem rá diót... De legközelebb!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltétlenül próbáld ki dióval a tetején is, nem fogod megbánni. :)

      Törlés
  4. Még sosem ettem ilyet, vagyis hasonlót igen, de pont ezt nem. Nagyon szép és guszta, a neve is tetszik:) Vajon miért kapta ezt a nevet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu. :)
      Megpróbáltam utána nézni, hogy miért is kapta ezt a nevet a süti, de sajnos nem találtam semmit. :( Hátha majd valaki tudni fogja és megosztja velünk is.

      Törlés
  5. Ezek szerint jól választott a férjed, de a képeken is látszik, hogy nagyon finom lett a süteményed! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó igen, ő mindig jól választ ha sütiről van szó. :D

      Törlés
  6. Nagyon finom süti,elmentettem a receptet!!Köszönöm!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nyugodtan, én köszönöm, hogy benéztél hozzám. :)
      Várom a véleményed a sütiről, ha elkészítetted. :)

      Törlés
  7. Olyan sokat hallottam már erről a sütiről, ráadásul több sütis könyvemben is szerepel - most végre láthatom is, hogyan néz ki. Nem sütöttem még meg - pedig fincsi lehet... :P

    VálaszTörlés