2015. szeptember 7., hétfő

Sós háromszögek + Blogkóstoló 24. forduló


Rég nem készült péksüti nálunk, talán már van 2 hónapja is annak, hogy kelt tésztát dagasztottam. Már nagyon hiányzott, aztán amikor Melinda, a Habverő és fakanál blog írója, a legújabb blogkóstoló forduló háziasszonya, kisorsolta Mézeskalács konyháját páromul, máris péksütik után kutakodtam. Már blogkóstoltam egyszer Mézeskalácstól, így nem volt ismeretlen a blog, de most csak kelt tészták után nézelődtem. Gyorsan rábukkantam ezekre a sós háromszögekre, és a hétvégén el is készítettem. Nagyon finom lett, pihe-puha belül, enyhén ropogós kívül, kiváló reggeli vagy tízórai. :)

Kedves Mézeskalács, köszönjük ennek a finom péksütinek a receptjét! :) Ez alkalommal csak fél adagot készítettem, de következőkor kötelezően egész adag kell, mert nagyon eteti magát. ;)

Hozzávalók a tésztához (fél adaghoz):

- 50 dkg liszt
- 1/2 tojás
- 1 tk cukor
- 1 csapott tk só
- 2,4 dl tej
- 1 dl olaj

Hozzávalók a töltelékhez (fél adaghoz):

- 10 dkg vaj
- 1 1/2 tk só
- 2 tojássárga

Lekenni tetejét: - 1 tojássárga + 1/2 tojás

Megszórni tetejét:


- 1 tk szezámmag
- 1 tk egész mákszem
- 1 tk lenmag

Elkészítés:


1 dl langyos tejbe belekavarunk 1 tk cukrot majd belemorzsoljuk az élesztőt, lefödjük és meleg helyre tesszük.

Az egész tojást felütjük, majd enyhén felverjük egy villával, és két részre osztjuk. Fele belemegy majd a tésztába, a megmaradt tojást pedig felhasználjuk a tészta lekenéséhez.
Szerintem ha az egész tojást beletennénk a tésztába sem történne semmi, csak akkor meglehet, hogy kevesebb tejre lesz szükség.

A lisztet és sót és egy dagasztótálba szórjuk. Közepébe egy kis fészket alakítunk ki, majd beleöntjük a tojást, hozzáöntjük a felfutott élesztőt és a megmaradt tej felét, és összedolgozzuk. A tejet csak lassan adagoljuk hozzá, meglehet, hogy nem lesz szükség az egészre, vagy még kell hozzáadni egy keveset. Ha a tésztánk összeállt, akkor több részletbe hozzáadjuk az olajat is és egy lágyabb tésztát dagasztunk. Két egyforma részre osztjuk, cipót formálunk belőle, letakarjuk és 15 percet pihentetjük. A krémhez a vajat a sóval jó habosra kavarjuk, majd egyenként hozzáadjuk a tojássárgákat és egyneművé keverjük.

Ha megkelt a tésztánk, az egyik cipót enyhén olajozott deszkára borítjuk, egy kicsit átgyúrjuk, majd egy 30x40-es téglalapot nyújtunk belőle és megkenjük a vajas krém felével.

Hosszanti felétől nem túl szorosan feltekerjük, majd háromszögekre vágjuk. Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk és újabb 15 percet pihentetjük.

A másik cipóval is hasonlóképpen járunk el.

A megmaradt fél tojáshoz hozzákeverjük a tojássárgát, majd ezzel lekenjük a háromszögek tetejét, és megszórjuk a magokkal.

Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon pihe-puhának látszik! :-P :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki és biztos vagyok abban hogy nagyon finomak! Egyszer már sajtosan készítettem később pedig pizzásan!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Okki! Nagyon guszták lettek a háromszögeid. Nagyon örülök, hogy ízlett Nektek!:)

    VálaszTörlés