2016. június 30., csütörtök

Pünkösdi kocka


Ugyan nagyon meleg van és nem ajánlatos bekapcsolni a sütőt, de ez a sütemény még pár héttel ezelőtt készült, s csak most sikerül közzétenni. Ha majd elmegy a nagy hőség, ajánlom nektek is kipróbálásra, mert amilyen egyszerű annál finomabb. A receptet Marisznál láttam, és első látásra/olvasásra megtetszett. A recepten csupán annyit változtattam, hogy margarin helyett vajat használtam, a többit pontosan követtem, és nagyon finom lett. Ja még annyit, hogy a lekvárom nagyon híg volt, így nem a sütire kentem, hanem elkevertem a darált dióval és ezzel töltöttem meg a sütit. Tökéletes recept, gyorsan és egyszerűen elkészült, ajánlom nektek is. :)

Időközben 5 éves lett a blogom, aminek örülök ugyan, de egy kicsit el is szomorít. Örülök, mert sokat jelent számomra a blog, általa sokat tanulhattam, fejlődhettem, és sok kedves embert ismerhettem meg. Ugyanakkor egy kicsit szomorú is vagyok, mert nem tudok annyit foglalkozni vele, mint szeretnék. Az elmúlt évben alig sikerült 1-2 új receptet közzétenni havonta, egy kicsit elhanyagoltam ..... Azért nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki még így is ellátogat hozzám .... Köszönöm nektek és engedjétek meg, hogy megkínáljalak egy-egy szelet sütivel. Fogadjátok szeretettel! :)

Hozzávalók a tésztához:

- 20 dkg liszt
- 10 dkg darált dió
- 1 cs. sütőpor
- 1 tojás
- 15 dkg cukor
- 15 dkg vaj
- 2 dl tej

Hozzávalók a töltelékhez:

- kb. 25 dkg baracklekvár
- 15 dkg darált dió

Elkészítés:

A lisztet, darált diót és sütőport egy tálba elkeverjük.

A tojást a cukorral habosra keverjük, majd a felolvasztott és kihűtött vajat is hozzáöntjük és tovább habosítjuk. Több részletben, váltakozva keverjük hozzá a tejet és a lisztes keveréket.

Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, majd előmelegített sütőben kb. 30-35 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!

A baracklekvárt elkeverjük a darált dióval. Annyi lekvárt használjunk, hogy egy könnyen kenhető masszát kapjunk.

Kihűtjük a süteményt, majd 2 lapba vágjuk. Megkenjük a diós baracklekvár felével, majd rátesszük a másik lapot és a tetejére rásimítjuk a megmaradt diós baracklekvárt.
Díszíthetjük diógerezdekkel vagy apróra vágott diódarabkákkal.

2 megjegyzés:

  1. Biztos csak egy tojas kell ? Mert elkeszitettem es a lap borzasztoan omlos , esik szet...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, csak egy tojás kell a tésztában. Leellenőriztem, hogy nehogy véletlenül elírtam volna, és az eredeti receptben is így szerepel. Ha jól emlékszem, nekem nem morzsolódott a tészta, szerettük.
      Függhet a liszt minőségétől és a tojás nagyságától, valamint frissességétől is.

      Törlés