2013. március 27., szerda

Csokis-diós keksz



A briósoktól maradt meg 4 tojásfehérjém, lefagyasztani nem akartam, mert már van egy csomó ami felhasználásra vár. Elővettem a mindent tudó füzetemet, és pár perc keresgélés után megláttam az Erdélyi konyhából kimentett csokoládés kekszeket. Semmit nem változtattam a recepten, csupán a cukor mennyiségét csökkentettem.
Nagyon finom lett, pik-pakk elfogyott, a fagyasztóba levő fehérjék egy részéből biztos lesz repeta. :)

Hozzávalók kb. 35 darabhoz:

- 4 tojásfehérje
- 15 dkg porcukor (eredeti receptbe 30 dkg)
- 15 dkg liszt
- 5 dkg dió
- 5 dkg fehér csoki
- 1,5 ek kakaópor
- 1/2 mk sütőpor

Elkészítés:

A diót durvára, a csokit pedig kisebb darabokba vágjuk.

A porcukrot átszitáljuk.

A lisztet elkavarjuk a sütőporral és kakaóval.

A tojásfehérjékből közepesen kemény habot verünk, majd kanalanként adagoljuk hozzá a porcukrot, és addig verjük amíg elfogy a porcukor, és egy nagyon kemény habot nem kapunk.
A kakaós lisztet óvatosan beleforgatjuk a habba, majd a diót és csokit is hozzáforgatjuk.

10 percet pihentetjük.

Két kiskanál segítségével halmokat rakunk egy sütőpapíros tepsire, majd előmelegített sütőben, közepes hőfokon 10-15 perc alatt kisütjük.


4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jo otlet,sokszor azt se tudja az ember.hogy mire hasznalja fel a megmaradt tojasfeherjet ,hogy valtozzon!ugyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. tök jó a recept, csak a liszt mennyisége nincs megadva :-( Találomra elég nehéz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, véletlenül kimaradt a liszt. :( Javítottam is, 15 dkg liszt jár bele. Köszönöm, hogy szóltál! :)

      Törlés