2016. augusztus 29., hétfő

Csokoládés-mogyorós-karamellás pite + SAD! 33. forduló



Közelgett a 10 éves házassági évfordulónk, és én valami nagyon finom tortát szerettem volna készíteni e jeles alkalomra. Tudtam, hogy az ízre kell koncentrálnom, mert a díszítés nem az erősségem, ezért csak valami egyszerű, de finom jöhetett szóba. A férjem már rég mondogatta a csoki-karamell párost, nem mellesleg a Snickers csoki is nagy kedvence, úgy hogy ez irányba kezdtem el keresgélni a netten. Találtam egy pár jó receptet, ami nagyon gusztának tűnt, de végül Rachel Allen csokoládés-mogyorós-karamellás pitéjét választottam. Egy kicsit csökkentettem a tészta hozzávalóinak mennyiségén, mert a recept 28 cm átmerőjű piteformát ír, de mivel nekem nincs pitesütőm, így egy 24 cm-es kapcsos kerek tortaformát használtam. A karamell és csokis rész mennyiségén nem változtattam, az eredeti receptben szereplő mennyiségeket használtam. Érdemes előző nap elkészíteni és egy éjszakát a hűtőben tartani, hogy egyrészt, az ízek összeérjenek, másrészt pedig, hogy a tészta megpuhuljon és könnyen szeletelhető legyen.
Jó választásnak bizonyult ez a süti, mert valóban nagyon finom. Igaz egyszerre egy szeletnél többet nem lehet elfogyasztani annyira tömény, de mindenképpen ajánlom kipróbálásra. :)

Közben Zsuzsanna, a Táncoló Fakanál blog írója, újra útjára indította a SAD! (Süss! Alkoss! Díszíts! ) nevezetű játékot, minek témája a "Pite" lett. Van már egy mini almás pite a tarsolyomban, amit erre a fordulóra készítettem, de végül, mégis ezzel a finom pitével szeretnék jelentkezni, szerintem jobban megállja a helyét. :)
Ha Te is pite kedvelő vagy, és játszani is szeretsz, akkor szeptember 15-ig még elküldheted a kedvenc pitédet Zsuzsannának. Hajrá! :)

Hozzávalók a tésztához:

- 22 dkg liszt
- 1 csipet só
- 1 csapott ek porcukor
- 10 dkg vaj
- 1 kis tojás (45 g)
- szükség esetén kb. 2-3 ek hideg víz

Hozzávalók a mogyorós-karamell réteghez:

- 5 dkg vaj
- 0,75 dl tejszín (30%-os, állat eredetű)
- 10 dkg barna cukor
- 15 dkg mogyoró (nálam földimogyoró)
- 1 nagy csipet só (opcionális)

Hozzávalók a csokis réteghez:

- 2 dl tejszín (30%-os, állat eredetű)
- 20 dkg étcsokoládé

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összedolgozzuk. A vizet csak akkor adjuk hozzá ha nem állna össze a tészta, és csak annyit adjunk hozzá hogy összeálljon.
Fóliába csomagoljuk és hűtőbe tesszük fél órára.

Ezután a tésztát kör alakúra nyújtjuk.  Arra figyeljünk, hogy a kör pár centivel nagyobb legyen mint a forma.
Ráterítjük a formára, minek alját kibéleltük sütőpapírral, majd szépen belehelyezzük a tésztát úgy, hogy hagyjunk neki legalább egy 3 cm-es peremet, amit a sütőforma oldalára nyomkodunk.
Pár helyen megszurkáljuk villával, majd előmelegített sütőben világos barnára sütjük. Én nehezék nélkül sütöttem meg, és így sem púposodott fel a tészta, de sok helyen olvastam hogy babot, rizst vagy egyéb nehezéket helyeztek a tésztára, és úgy sütötték meg, majd a nehezék eltávolítása után még 2-3 percet visszatolták a sütőben.

Ha megsült, kivesszük a sütőből és kihűtjük.

A barna cukrot, vajat és tejszínt egy vastag falú serpenyőben, alacsony lángon felforraljuk, majd amikor már kezd besűrűsödni, olyan méz állagú lesz, akkor lehúzzuk a tűzről, hozzáadjuk a durvára vágott mogyorót és összekavarjuk. Ha sóval szeretnénk egy kis plusz ízt adni, akkor azt is szórjuk rá, de ez el is hagyható.

Rásimítjuk a kihűlt tésztára.

A csokis réteghez való tejszínt felmelegítjük, beletördeljük a csokit és addig kavargatjuk kis lángon amíg a csoki teljesen felolvad. Vigyázzunk! Nem kell forralni!
Rásimítjuk a mogyorós rétegre, majd hűtőbe tesszük amíg a ganache megszilárdul.

4 megjegyzés:

  1. Köszi szépen a receptet, elkészítettem mindjárt kettőt is, az egyiket elajándékoztam, isteni finom, nagy sikere volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Saci, nagyon szívesen! :) Örülök, hogy nektek is ízlett és köszönöm a visszajelzést!

      Törlés
  2. szia, milyen hofokon sutod meg a tesztat? Koszonom, Agi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, kedves Ági! 180 fokra előmelegített sütőben kell sütni a tésztát, kb. 15-20 perc alatt kész kellene legyen.Sok sikert hozzá! :)

      Törlés