2016. szeptember 26., hétfő

Márványos mákos-almás kuglóf



Még az év elején készült ez a kuglóf, valamikor februárba, és én teljesen megfeledkeztem róla. Most, hogy átnéztem a blogra készült képeket, bukkantam rá (és még jó néhány olyan finomságra ami régen készült és még nem került fel a blogra). A recept Trollanyutól származik, és ugyanolyan finom volt, mint már oly sok minden amit kipróbáltam Trollanyutól. :) Mákkedvelőknek, de nem csak, ajánlom kipróbálásra. Gyorsan és könnyen elkészíthető, és még finom is. :)

Hozzávalók:

- 30 dkg liszt
- 5 dkg búzadara
- 1 cs. sütőpor - 4 tojás
- 10 dkg cukor
-1 cs. vaníliás cukor
- 2 nagy alma, kis lyukú reszelőn reszelve
- 2 dl natúr joghurt
- 0,5 dl olaj
- 10 dkg darált mák
- 2 ek tej

Elkészítés:

Egy tálba elkeverjük a lisztet, sütőport és a búzadarát.

Egy másik tálba a tojásokat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a joghurtot, a reszelt almát és az olajat. Ezután több részletbe hozzákeverjük a lisztes keveréket is.
Ezután két részre osztjuk a masszát, majd az egyikbe belekeverjük a darált mákot és 2 evőkanál tejjel hígítjuk.
Egy kuglóf formát kikenünk vajjal és megszórjuk liszttel, majd a fehér és mákos masszát felváltva belekanalazzuk a formába.

Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 35-40 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!

A sütőből kivéve hagyjuk kicsit hűlni, majd a formát óvatosan megütögetve tálra borítjuk és teljesen kihűtjük.

Tálaláskor enyhén megszórjuk porcukorral.


3 megjegyzés:

  1. Épp az előbb sütöttem meg. Szaftos, finom. Nem vagyok egy túl édesszájú, de ez még nekem is cukorlatlan. Még legalább 5 dkg-ot elbìrt volna. Raktam rá csokimázat, azzal már jó lett.
    Amúgy nagyszerű recept!
    Ja, a citromhéj nagyon nagy barátja a máknak, meg egy kis fahéj 😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elkészítetted! Köszönöm a visszajelzést! :)
      Az édességgel igazad van, a férjem édes szájú és neki is mehetett volna még cukor, viszont nekem így jó volt. A mák miatt lehet hogy jobb inkább többet beletenni, hisz azért sütemény. ;)
      Én is szeretem citromhéjjal ízesíteni a mákos édességeket, fahéjjal kevésbbé.

      Törlés