2011. június 19., vasárnap

Padlizsán majonézzel


Megsüssük a padlizsánt lehetőségeinkhez képest.  Az ideális parázson lenne (mintha még az íze is jobb :D ), de akinek nem lehet akkor vagy tepsiben helyezzük és sütőben megsütjük, vagy pedig gáztűzhelyen fém lemezeken.
Amikor megsült megszorjuk egy kis sóval, mert így könnyebben le lehet hámozni a héjától, majd amikor már annyira kihűlt, akkor megpucoljuk a fekete héjától.
A megpucolt padlizsánokat beletesszük egy szűrőben és lecsepegtessük, majd pépesítsük.

Szerencsém volt, mert még kaptam a mélyhűtőben egy csomag lefagyasztott padlizsánt, így nem kellett sütkérezzek :P Este kivettem a mélyhűtőből, és reggel már készíthettem is.

Szóval a hozzávalók:

- 2 db padlizsán (kb. fél kiló)
- 1 kisebb vörös hagyma (nekem csak zöldhagymám volt itthon, úgyhogy 2 hagymának a fejét vágtam bele)
- 1 tojássárga
- 1 evőkanál mustár
- olaj
- só, ízlés szerint

Elkészítés:
Apróra vágjuk a hagymát, majd a péphez adjuk, és sóval ízesítjük.


Majonéz elkészítése:

1 tojássárgához hozzáadunk 1 ek mustárt, elkavarjuk és lassan-lassan hozzáadjuk az olajat állandó kavarás mellett. Addig kavargatjuk és adagoljuk az olajat, amíg annyira kemény nem lesz, hogy amikor felvesszük a fakanalat a majonéz meg kell hajoljon.

               



 Abban az esetben ha összemegy a majonéz, egy kis citrom levet teszünk bele és egy kis kavargatás után helyre kéne jöjjön.

Amikor megvagyunk a majonézzel is, lassan hozzáadjuk a hagymás padlizsánhoz és el is készült. Hidegre tesszük egy fél órára, és már fogyaszthatjuk is.



Jó étvágyat kívánok hozzá !!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése