2018. április 27., péntek

Cukormentes, zablisztes almás pite


Szeretjük az almás süteményeket, különösen az almás pitét, aminek vékony a tésztája és jó vastag a tölteléke. Készült is már többféle verzió: hagyományos, amit még édesanyámtól tanultam, habos almás pite, almás-pudingos pite, vagy akár a habcsókos almás pite. Most megpróbáltam cukormentesen és zabliszttel elkészíteni, és azt gondolom, hogy nyugodtan kijelenthetem, hogy vetekszik a hagyományos társával. Nagyom finom, puha a tésztája, talán másnapra még jobb is az állaga, olvad el az ember szájába. Nekünk nagyon ízlett, biztos, hogy még sokszor fog készülni. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 30 dkg zabliszt
- 1 cs sütőpor
- 1 csipet só
- 5 dkg vaj
- 10 dkg eritrit vagy kb. 6 dkg cukor
- 1 tojás
- 4-5 ek tejföl

+ 2 ek zabpehelyliszt (kávédarálóval ledarált zabpehely)

Hozzávalók a töltelékhez:

- 1,5 kg alma (tisztán mérve)
- 1/2 citrom frissen facsart leve
- 2 tk őrölt fahéj

Elkészítés:

A töltelékhez az almákat megmossuk, majd meghámozzuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Meglocsoljuk a citromlével, rászórjuk a fahéjat és ha szükségesnek érezzük, a kívánt mennyiségű cukrot, majd elkeverjük. Állni hagyjuk amíg elkészülünk a tésztával. Én nem adtam hozzá cukrot, mert édes volt az alma, de mindenki ízlés szerint adhat hozzá.

A sütőporral és a sóval elkevert zablisztben elmorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk az eritritet (cukrot), majd a tojást és végül annyi kanál tejfölt, hogy egy könnyen kezelhető a tésztát kapjunk. Szükség esetén, a tészta állagán javíthatunk egy kevés zabliszttel vagy tejföllel.

Cipót formálunk belőle, folpackba csomagoljuk és 30 percet hűtőbe pihentetjük.

Ezután a tésztát 2 egyenlő részre osztjuk, majd az egyiket sütőpapíron tepsi méretűre nyújtjuk. (Azért használok sütőpapírt a nyújtáshoz, mert így sokkal könnyebben átlehet emelni a tepsibe anélkül, hogy elszakadna tészta.) A kinyújtott tésztalapot a sütőpapírral együtt átemeljük a tepsibe, beleigazítjuk,  majd megszurkáljuk villával vagy fogvájóval és megszórjuk zabpehelyliszttel.
Az almát jól kinyomkodjuk és egyenletesen elsimítjuk a tésztalapon.

A másik cipót is kinyújtjuk, ráterítjük a töltelékre és ezt is megszurkáljuk villával.

Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 35-40 perc alatt készre sütjük.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat!

Kockára vágva, tetejét porított eritrittel megszórva kínáljuk.


Recept ötlete innen.

20 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta.Mentettem.Megfogom sütni.Köszönöm😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Remélem nektek is fog ízleni, ha elkészíted.

      Törlés
  2. Kedves Okki! Ezt a sütit "csak" zabpehelylisztből is meg lehet sütni szerinted? Nekem ez mindig van itthon a diétás receptek miatt, zabliszt nincs.Szeretném elkészíteni ma. 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ida! Nyugodtan készítheted zabpehelyliszttel is, nincs miért ne sikerüljön. 😊 Bízom benne, hogy nektek is fok ízleni. 😊

      Törlés
    2. Köszönöm szépen! 😊

      Törlés
    3. Még egy kérdés: ez mekkora tepsi méretre való adag? 🙂

      Törlés
    4. Ha jól emlékszem, a 21x25 cm nagyságú tepsibe sütöttem.

      Törlés
  3. Nagyon finom lett.Köszönöm a receptet.Zabpehely lisztet kávèbdarálón ledarálva ,zablisztet kapunk.Jó sütést!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy elkészítetted, és ízlett a süti! :)
      Köszönöm a bizalmat és a visszajelzést!
      További jó sütögetést! :)

      Törlés
  4. Megcsináltam, nagyon nagy lett a sikere Szinte azonnal elfogyott

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök! :)
      Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés
  5. Többször megsütöttem már.A család kedvence!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek nagyon örülök! :)
      Köszönöm a visszajelzést.

      Törlés
  6. Megsütöttem már több alkalommal, nagyon jó a recept, ízlett mindenkinek!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örvendek, hogy nektek is ízlett a süti! :)
      Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés
  7. Szia! Valóban csak 5dkg(50g) vaj kell bele? Mert ha igen, akkor ez lesz a kedvencem! Nekem csak olyan pitereceptjeim vannak, amibe 20-30dkg(200-300g) margarint írnak, de az iszonyú sok kalória. Ezért aztán nem is csináltam pitét, mióta diétáznom kell. De ha meg lehet csinálni ennyi vajjal, akkor én nagyon boldog eszek! Ma ki is próbálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, valóban 50 g vaj kell a tésztához. :) Ehhez a tésztához nem szükséges több vaj, így is nagyon finom. Kipróbálhatod nyugodtan, mert nagyon finom, valósággal olvad az ember szájában.
      Ha megsütötted, várom visszajelzésed.:)

      Törlés
    2. Szia! Megcsináltam! Meggyes és almás pite készült. Piteformában. Nagyon finom lett! Tényleg elég bele a vaj mennyisége! Ennek nagyon örülök, mert kalóriában és szénhidrátban is nagyon jó! :) Ezt a receptet megtartom örökre! Köszönöm szépen! :)
      Küldenék fotót, de itt nem tudok.

      Törlés
    3. Szia! Köszönöm a visszajelzést! Örülök, hogy elkészítetted, és egyből kétféle töltelékkel. :)
      Szívesen látnám a pitédet, csak sajnos ide nem lehet képet csatolni, viszont emailben az abroszra.valo@gmail.com címre, vagy az insta oldalamon elküldheted. :)

      Törlés
  8. Én most fogom készíteni,de nekem a nagy tepsim van és így szerintem duplaznom kell a mennyiségeket 😊 tutti finom lesz a többiekből kiindulva. Írom a végeredményt és köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés