2021. július 27., kedd

Tortilla lap házilag

Ismételten forróság van, és mellőzöm a sütő bekapcsolását, viszont valami kenyérféle mégiscsak kell. Ezért esett a választásom a tortilla lap házilag való elkészítésére. Nem kell keleszteni, sem a sütőt bekapcsolni, csupán egy száraz serpenyőre van szükségünk a sütéséhez. Egyszerűen és gyorsan elkészíthető, és több féleképpen felhasználható. Mi mangós csicseriborsókrém mellé kínáltuk, de lehet tortilla tekercset is készíteni belőle vagy tortillachips-et is. Tényleg nagyon egyszerű és olcsó is, csupán pár hozzávaló szükséges az elkészítéséhez. Ugyanakkor, tökéletes választás lehet maradék felhasználásra is, hisz bármilyen megmaradt sült húst, halat tehetünk bele és zöldségekkel megpakolva finom ebéd vagy vacsora lehet.

Hozzávalók 8 db-hoz:

- 15 dkg teljes kiőrlésű búza liszt
- 15 dkg durum liszt
- 1 tk só
- 1/2 tk sütőpor
- 2 ek olaj
- kb. 1,6 dl víz

Megj.- A víz mennyisége a lisztek minőségétől függ.

Elkészítés:

A liszteket egy keverőtálba mérjük, hozzáadjuk a sót és a sütőport, és összekeverjük. 

Hozzáadjuk az olajat, és összegyúrjuk annyi vízzel, hogy egy egynemű, rugalmas tésztát kapjunk. Ez kb. 5-6 perc.

Ekkor 8 egyenlő részre osztjuk, kis gombócokat formázunk belőle, letakarjuk egy tiszta konyharuhával és 15 percig pihentetjük.

Ezután enyhén lisztezett felületen, a gombócokat egyenként kb. 1-2 mm vastagságú körlappá nyújtjuk.

Közben egy tapadásmentes serpenyőt közepes hőfokon felforrósítunk, majd olaj nélkül, a száraz serpenyőben óvatosan beletesszük a tortilla lapot. Amíg sül, addig kinyújtjuk a másik tésztalapot.
Ha már hólyagosodik, és az alján látni néhol barna foltokat, akkor fordítsuk meg, és a másik felét is süssük meg. Kb 1-1 perc szükséges oldalanként.

A kisült tortilla lapot még forrón egy nedves konyharuhára tesszük, és bebugyoláljuk, így puha marad és nem törik el tekerés közben.

Megj:
-  finom búzaliszttel is készíthető, és kukorica liszttel is keverhető
- a tésztát nyújtsuk olyan vékonyra, amilyenre csak lehet
- forró, száraz serpenyőben kell sütni
- ha túl hólyagosodna, akkor nyomjuk le egy fakanállal, így egyenletesen fog sülni az alja
- ne süssük túl, mert akkor túl kiszárad és törni fog ha felszeretnénk tekerni
- amennyiben maradna liszt a serpenyőben, egy papírtörlővel töröljük ki a serpenyőből minden lap után, különben leég
- fontos, hogy a kész tortilla lapot csomagoljuk egy tiszta és nedves konyharuhában, különben kiszárad és könnyen törhet
- a kisült lapokat kedvünk szerint tölthetjük, mártogatósok mellé is kínálhatjuk, és tortillachips-et is készíthetünk



8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki, ügyesen megsütötted. Egyszer én is csináltam, de nem sikerült, törött. Aztán elment a kedvem, és már nem próbálkoztam vele. De a tiedet nézve, lehet hogy teszek még egy kísérletet, valamikor... 😀.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! :)
      Egy kicsit én is tartottam attól, hogy nehogy törjön, de tökéletesen lehetett tekerni anélkül, hogy törött volna. Azt hiszem az a titka, hogy nem szabad túl sütni, és még forrón megnedvesített konyharuhára tenni, és betakarni. Érdemes még próbálkozni. :)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, valahol nekem is volt egy hasonló receptem, régen többször készítettem. Ismételni kéne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Én is csak azt tudom mondani, hogy ismételni kellene, mindenképpen megéri.

      Törlés
  3. Guszták, már én is készítettem igaz sima liszttel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva!
      Biztos, hogy sima liszttel is nagyon finom volt.

      Törlés
  4. Milyen helyesek! Egyszer már kipróbálhatnám én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! :)
      Én csak bátorítani tudlak, hogy próbáld ki, finomabb mint a bolti.

      Törlés