2024. február 13., kedd

Kétszínű szív keksz


Holnap Valentin nap, és amennyiben egy utolsó pillanatos finomsággal kedveskednél ezen a napon, akkor ez a kétszínű szív keksz tökéletes választás lehet. A saját készítésű édesség minden alkalommal a legjobb meglepetés,  hisz szívünk-lelkünk benne van. 
Ez a kétszínű szív keksz egy egyszerű linzer tésztából készült, és bár egy kicsit időigényesebb az elkészítése, mégis azt gondolom, hogy megér minden fáradságot. Mutatós, finom és biztos vagyok benne, hogy örömet tudunk szerezni vele. :)

Hozzávalók:

- 30 dkg finomliszt
- 20 dkg hideg vaj
- 1 csipet só
- 5 dkg porcukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 kezeletlen citrom reszelt héja
- 2 tojássárga
- 1-2 ek tejföl, szükség esetén (nekem nem volt szükség rá)
- 1 ek cukrozatlan kakaópor + 1-2 tk víz

Elkészítés:

A lisztet egy mélyebb tálba szórjuk és elmorzsoljuk a vajjal. Hozzáadjuk a többi száraz hozzávalót és elkavarjuk, majd a tojássárgával egyneművé dolgozzuk. Ha nem állna össze, hozzá adunk 1-2 ek tejfölt. 

Ekkor a tésztát 2 részre osztjuk, majd egyik részébe gyorsan belegyúrjuk a kakaót és egy kevés vizet. Mindkét tésztadarabot folpackba csomagoljuk, és 1 órát hűtőbe pihentetjük.

Ezután lisztezett felületen mindkét tésztát  5 mm vastagra nyújtjuk. Egy kisebb méretű szív alakú kiszúróval kis szíveket szaggatunk ki, majd az ellenkező színű tésztába kiszúrt szivecske helyére tesszük.


Óvatosan végig megyünk rajta a sodrófával, majd nagyobb szíveket szúrunk ki belőle, és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 10-12 perc alatt világosra sütjük. Amikor a széle már kezd barnulni, kivehetjük a sütőből.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat!

2 megjegyzés:

  1. Mutatós sütemény hasonlót már én is készítettem !

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek, hasonlóan linzert én is sütöttem már!

    VálaszTörlés