2019. február 5., kedd

Narancsos - mustáros babfőzelék


Ez a narancsos - mustáros babfőzelék egy példa arra, hogy egy hétköznapi alapanyagból, hogy lehet kihozni a maximumot, és egy különleges fogást készíteni. Eddig is szerettük a babból készült ételeket, de ez a narancsos-mustáros babfőzelék mindent felülmúlt. Nagyon finomra sikeredett.
Az eredeti receptben római köményt írt, de én véletlenül édes köményt tettem bele. Ajánlom kipróbálni ezzel a fűszerrel is. Lehet hígabbra vagy sűrűbbre is készíteni a babfőzeléket, ki hogy szereti jobban.

Hozzávalók 4 főre:

- 50 dkg száraz gyöngybab
- 4 ek olíva olaj
- 1 közepes fej vöröshagyma
- 2-3 gerezd fokhagyma, vagy ízlés szerint
- 1 mk édeskömény
- 1 l zöldségalaplé
- 1 kezeletlen narancs reszelt héja és leve
- 2 tk mustár
- 2 tk só
- 1 mk őrölt bors
- 1 tk füstölt paprika
- chilipehely, ízlés szerint
- 1 csokor petrezselyemzöld

Elkészítés:

Egy serpenyőbe felhevítjük az olajat, majd a finomra vágott hagymát üvegesre pároljuk benne. Hozzáadjuk az áttört fokhagymát és az édes köményt, párszor átkavarjuk, majd a babot is hozzákeverjük.
Alaposan összeforgatjuk, és ráöntjük a zöldségalaplevet jól elkavarva, majd fedő alatt, közepes lángon puhára főzzük. Időnként megkeverjük, nehogy leégjen, és a főzési idő felénél sózzuk, borsozzuk és a megszórjuk füstölt paprikával.

Amikor megpuhult a bab, kiveszünk pár evőkanálnyit és botmixerrel krémesre turmixoljuk. Mivel mi nem szeretjük a nagyon leves főzeléket, ezért 6 evőkanálnyi alapot vettem ki, és ezt turmixoltam le.
Minél sűrűbbre szeretnénk, annál több alapot pépesítsünk, értelemszerűen ha hígabbra szeretnénk, akkor csupán 2-3 evőkanálnyit.

A pépesített babkrémet visszaöntjük az alaphoz, és ezzel sűrűsítjük be.

A mustárt simára keverjük a narancslével, majd a reszelt narancshéjjal együtt belekavarjuk az alapba. Rászórunk 2 evőkanál apróra vágott petrezselyemzöldet, ízlés szerint csilipelyhet, és összeforraljuk.

Kóstolás után ízesíthetjük még sóval, borssal.


3 megjegyzés:

  1. Érdekes és különleges ízkombináció, de finom lehet! Etetek valamit mellé?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Katalin! Készítettem csibefasírtot mellé, de én csak önmagában fogyasztottam. Másnapra maradt meg egy kevés, és akkor lila hagymával ettük. :)

      Törlés
    2. Köszi a gyors válaszodat. Finom lehetett minden formájában :-)
      Ja, és kimaradt egy "t" betű, amit először írtam :-)

      Törlés