2011. augusztus 9., kedd

Rizses hús



Hozzávalók:


- 1 bögre fehér rizs
- 2 bögre víz
- 1 nagyobb és 1 kisebb fej hagyma
- 1/2 kg csont nélküli hús
- olaj
- petrezselyemzöld
- piros paprika
- só, ételízesítő

Elkészítés:

A hagymát megpucoljuk, majd apróra vágjuk és egy kevés olajon üvegesre pirítjuk. Rárakjuk a már előre leöblített és kockára vágott húst, és kevergetve fehéredésig piritjuk, majd rászorjuk a pirospaprikát és felöntjük annyi vizzel, ami a húsokat épp ellepi. Ízesítjük sóval, borssal és fedő alatt készre pároljuk.

Közbe külön elkészítjük a rizset is. (egy pár órával az elkészítése előtt alaposan megmostam és beáztattam vizbe)
A rizset és a megpucolt kisebb fej hagymát odatesszük kétszer annyi vízben meg 1 ek olajjal, és puhára főzzük. Amikor már megvan akkor ízesítjük sóval, ételízesítővel majd a petrezselyemzöldet leöblítjük, leveleit lecsipkedjük, finomra vágjuk és a rizshez kavarjuk.

Mikor a hús is elkészült, beleraktam a rizset, és együtt még pár percig kevergetve összefőztem.



6 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem így egybe a hússal a rizst! Van mikor külön-külön csinálom és úgy teszem rá a húst, de az íze egészen más, mint mikor egybe főtt meg!

    VálaszTörlés
  2. Mi is szoktuk külön-külön készíteni, de így összekavarva finomabb :)

    VálaszTörlés
  3. Nahát! Pont ez volt nálunk ma az ebéd, kovászos uborkával. Én is így készítem .Nagyon szeretjük mi is, gyakran készítem.

    VálaszTörlés
  4. Az egyik nagy kedvencünk nekünk is!

    VálaszTörlés
  5. Nekem is a kedvencem, néha gombát is adok hozzá.

    VálaszTörlés
  6. NAGYON FINOM, koszonom szepen a receptet, honfitarsi szeretettel Rita

    VálaszTörlés