2011. augusztus 15., hétfő

Vaniliás habcsók



A minap a férjem megkívánta a habcsókot, így a briósoktól megmaradt és lefagyasztott tojásfehérjéknek meglett a jövője :P



Hozzávalók 30 darabhoz:

- 3 tojásfehérje
- 15 dkg porcukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 1 csapott ek étkezési keményítő





Elkészítés:

Előmelegítjük a sütőt.
Amikor a kristálycukrot őröltem le, hozzáadtam a vaníliás cukrot is, majd átszitáltam.
A fehérjéket kezdjük el felverni robotgéppel. Amikor már jó közepesen felverődött,  kanalanként adagoljuk hozzá a porcukrot. Az utolsó kanál porcukorhoz adjuk hozzá a keményítőt és így adjuk a habhoz.

A masszát habzsákba töltjük, és kisebb halmokat nyomunk a sütőpapírral bélelt tepsire.

Sütőbe tesszük, és addig szárítjuk amíg lejön a papírról. Én 25 percet hagytam, majd nyitott ajtónál még szárítottam 10 percet.



6 megjegyzés:

  1. Hát nagyon guszták lettek, párat én is bevállaltam volna.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták lettek! Ritkán szoktam habcsókot csinálni pedig milyen finom tud lenni!:-))

    VálaszTörlés
  3. @Mrita, nagyon szívesen küldenék, de sajnos hamar elfogytak.

    @Éva, én utoljára úgy másfél éve készítettem habcsókot, már el is felejtetem milyen finom :P. Ezután biztos gyakrabban lesz elkészítve :)

    VálaszTörlés
  4. Istenien néznek ki:) Évekkel ezelőtt készítettem párszor, többször kellen, mert ez is nagyon jó tojásfehérje faló.

    VálaszTörlés
  5. Ngyon jól néznek ki, én még sohasem készítettem eddig habcsókot!

    VálaszTörlés