2011. augusztus 1., hétfő

Lábtörlő :)


Amikor megláttam IllésKrisz Konyhájában a "Lábtörlőt" tudtam, hogy ki kell próbáljam, még akkor is ha a virsli nem nagy kedvencem. Nagyon jól nézett ki, és biztos voltam benne, hogy a férjem nagyon fog örvendeni neki, mert Ő nagyon virslis :)
Nem bántam meg, nagyon finom lett!

Köszönet a receptért! :)

Hozzávalók a tésztához:
- 35 dkg liszt
- 1,5 dl tej
- 20 g élesztő
- 1 kk só
- 1 kk cukor
- 1 kk olaj

Hozzávalók a szövéshez :) :
- 7 darab virsli

                                                       Hozzávalók a kenéshez:
                                                       - 1 egész tojás

Elkészítés:

Először is az élesztőt "felfuttatjuk": egy kis langyos tejben elkavarunk 1 csapott ek cukrot és lisztet, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Az edényt lefödjük és langyos helyre tesszük. Az élesztő akkor "fut", ha a tej tetején megjelenik a barnás hab (kb. 5 perc múlva). Egy újabb 5-10 perc pihentetés után már felhasználhatjuk a tésztához.
Én körülbelül 15 percet szoktam hagyni mielőtt felhasználom, ez az idő bőségesen elég.

Amíg felfut az élesztő a virsliket félbe vágom és előkészítem a többi hozzávalót: a lisztet, sót és a cukrot a dolgozó felületre teszem, majd a közepében egy kis lyukat csinálok ahova majd beleöntöm az élesztőt. 

A hozzávalókból tésztát dagasztunk, majd letakarjuk és duplájára kelesztjük (kb. 15-20 perc).
Ezután kinyújtjuk tepsi nagyságúra a tésztát és átemeljük a tepsibe.
Egy késsel vagy pizzavágó körkéssel, hosszanti irányban végig vágjuk a tésztát, de arra vigyázzunk, hogy a végeinél hagyjunk kb. 1,5-2 cm-es széleket.
Ezután a félbe vágott virsliket beszövögetjük a tészta csíkok közé.
Fervert tojással lekenjük a tésztát, és előmelegített sütőben pirosra sütjük.









                        Melegen fogyasztjuk, különböző mártásokkal (mustár, ketchup, fokhagymás majonéz) vagy akár friss zöldséggel is :)


5 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett. Most már nekem is ki kell próbálnom. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatós, guszta és nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy, tökéletes lett! örülök, hogy ízlett!!

    VálaszTörlés
  4. @Petra, próbáld csak ki nyugodtan, nem fogod megbánni! :)

    @Éva, finom is :)

    @Krisz, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés