2022. február 17., csütörtök

Sajtos muffin

 

Pár éve felrobbantotta az internet világát ez a sajtos muffin, szinte mindenki elkészítette, és bárhova nézett az ember, csak sajtos muffint látott. Én akkor lemaradtam erről az őrületről, nálam most jött el az ideje. Én teljes kiőrlésű lisztből készítettem, hozzáadott cukor nélkül, és nem csak hogy szép lett ez a sajtos péksütemény, de nagyon finom is. Egymás után kétszer készítettem el, annyira ízlett nekünk. Ahogy a fázisfotón is látható, a formázása egyáltalán nem nehéz, bárki megpróbálhatja, én csak ajánlani tudom, ha egy finom, és mutatós péksüteménnyel szeretnétek meglepni szeretteiteket.

Hozzávalók a tésztához:

- 13 dkg görög joghurt
- 0,5 dl olaj
- kb. 1,9 dl tej
- 1 tojás
- 1 tk só
- 39 dkg teljes kiőrlésű liszt
- 5 dkg búzasikér
- 1 cs szárított élesztő

Megj: A tej mennyisége változhat a liszt minőségétől és a tojás nagyságától is. Ha kézzel dagasztunk vagy nagyon párás a levegő, akkor kevesebb tej szükséges hozzá.

Hozzávalók a töltelékhez:

- 4 dkg puha vaj
- 1 tk só
- 10 dkg félkemény sajt

Elkészítés:

A joghurtot az olajjal és 1,6 dl langyos tejjel együtt a mixer táljába öntünk. Hozzáadjuk az egész tojást és a sót. Erre rászórjuk a kimért lisztet, a búzasikért, és az élesztőt. A dagasztóhoroggal elkezdjük összedolgozni a tésztát, majd szükség esetén, több részletben hozzáadunk a megmaradt tejből (esetleg többet is, ha szükséges).
Egy rugalmas, könnyen kezelhető tésztát kell kapjunk.
(Szükség esetén, a tészta állagán javíthatunk egy kevés liszttel vagy tejjel.)

Dagasztás után lezárjuk a gépet, cipót formázunk belőle, majd vékonyan kiolajozott edénybe tesszük. Tetejét is lekenjük vékonyan olajjal, majd letakarjuk egy tiszta konyharuhával és duplájára kelesztjük.

Ezután a tésztát 12 egyenlő részre osztjuk. A tésztadarabkákat kis gombóccá formázzuk, letakarjuk egy tiszta konyharuhával, és újabb 10 percet pihentetjük.

A gombócokat egyenként kb. 12x18 nagyságú téglalappá nyújtjuk. A felső részét éles késsel vagy pizza vágóval 8-9 helyen bevagdossuk, az egyben maradt részét pedig megkenjük a sóval kikevert puha vajjal. Megszórjuk kevés reszelt sajttal, majd feltekerjük, úgy hogy a vágások vége a tészta aljára kerüljön.


Kis koszorút formázunk belőle, majd a muffin forma mélyedésében helyezzük.

Minden egyes gombóccal hasonlóképpen járunk el.

A megformázott csigákat letakarjuk, és 20 percet pihentetjük.

Ezután lekenjük a vízzel higított tojásságával, és megszórjuk megszórjuk szezámmaggal.

180 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütjük.
A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően változhat.

A sütőből kivéve pár percet hagyjuk a formában, majd óvatosan kiemeljük, és rácson teljesen kiütjük.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, eddig nem vettem észre máshol. Finom lehet kifogom próbálni rövidesen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy újat tudtam mutatni, és kifogod próbálni. :)

      Törlés
  2. Nagyon szép különleges a megformázásuk, és finomak is lehettek!

    VálaszTörlés
  3. Èn se láttam mèg. Engem elkerült az őrület, de örülök, hogy nálad megláttam. Nagyon csinosak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ani! :)
      Nem is gondoltam volna, hogy még ismeretlen lehet valakinek ez a sajtos muffin. Annak idején, pár hétig ez készült mindenkinél. Viszont örvendek, hogy neked is tudtam mutatni egy új ötletet. :)

      Törlés
  4. Tényleg gyönyörű! Nálam valahogy elmaradtak a sós változatok, de ettől megjött a kedvem. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      Nálunk is inkább az édes muffinok készülnek túlsúlyban, de ezek után azt hiszem többször lesz sós változat is.

      Törlés