2012. november 12., hétfő

Gubarúd



A múlt héten Tündi mákos-gubát készített, de saját készítésű gubarudakból. Nagyon tetszett az ötlet, így a hétvégén már el is készítettem. Azt hiszem, nem is kell mondjam hogy finomabb lett, mint a bolti kiflivel elkészült guba. Ezután, ha mákos gubát szeretnénk készíteni, akkor biztos, hogy ilyen gubarudakat fogok készíteni hozzá. :)

Hozzávalók 10 darabhoz:

- 60 dkg finomliszt
- 3 dkg friss élesztő
- 2,6 dl tej
- 4 dkg cukor
- 1 kk só
- 1 tojás
- 5 dkg olvasztott vaj

+ Lekenni: - 1 tojásfehérje

+ Szórni: - egész mákszemek

Elkészítés:

Én most a kenyérsütőgép dagasztó-kelesztő programjával készítettem el a tésztát. Ehhez az üstbe mértem a hozzávalókat, majd bekapcsoltam a gépet és vártam amíg elvégzi feladatát. :)

Ha kézzel dagasztjuk a tésztát, akkor 1 dl langyos tejbe elkavarunk 1 tk cukrot és lisztet, majd belemorzsoljuk az élesztőt, lefödjük és meleg helyen hagyjuk felfutni.

A lisztet, sót és cukrot dolgozó felületre szórjuk. Közepében egy mélyedést készítünk, beleütjük a tojást és egy kicsit elkavarjuk a körülötte levő liszttel, meghagyva a fészket. A már felfutott élesztőt ráöntjük és a többi hozzávalóval jól összedolgozzuk. Ha már jól bedagasztottuk, akkor kis cipót formázunk, letakarjuk és duplájára kelesztjük.

A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületre borítjuk és átgyúrjuk, majd 10 percig pihentetjük.



Ezután kinyújtjuk egy kb. 1 cm vastagságú négyszögre (az ideális 30x30 cm lenne), és egy éles késsel vagy pizzavágóval kb. 3 centi széles csíkokat vágunk a tésztából (10 darab).






Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk a rudakat, kis távolságot hagyva egymás között. Én lekentem felvert tojásfehérjével és megszórtam egész mákszemekkel, de ez elhagyható. Egy újabb 10 perig pihentetjük, majd előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt pirosra sütjük.


A kész gubarudakat rácson hagyjuk kihűlni, majd akár magában is fogyaszthatjuk vagy másnap mákos gubát készítünk a rudakból. :)


A blogon fent van már a mákos-guba, itt megtalálhatod, annyi különbséggel, hogy akkor kalácsból készült.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon jó! Még ezt én sem sütöttem , kifogom próbálni, mákos kiflit szoktam csinálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! :)
      Szerintem is próbáld ki, még hamarább is megvan mint a kifli.

      Törlés
  2. Biztosan finomabb a házi gubával a mákos guba, jól néznek ki a rudak! :) Nálunk csak sima kifliből szokott készülni, legközelebb, ha lesz időm, megsütöm hozzá a rudakat, köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! :)
      Kipróbálhatod, nagyon gyorsan megvan, és még formázni sem kell.

      Törlés
  3. Nem is tudtam hogy lehet ilyet sütni

    VálaszTörlés
  4. Kilestem én is Tündinél, de Nálad is nagyon jók lettek! Recept mentve:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Várom majd a Te gubarudadat is. ;)

      Törlés
  5. Nagyon örülök, hogy meghoztam a kedved/ kedveteket a gubarúd sütéséhez. Én eztán már csak így készítem a mákosgubát ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi köszönjük Neked! :)
      Az biztos, hogy ezentúl én is így készítem a mákos-gubát. :)

      Törlés