2012. november 29., csütörtök

Majomkenyér (Monkey bread)




Nagyon rég a listámon volt ez a finomság, csak idővel elfelejtődött, majd amikor újra megláttam Aledánál, nem halasztottam tovább. Nem is kerestem meg az általam elmentett receptet, mert tudtam, hogy nem fogok csalódni az Aleda által megadott receptben, így semmit nem változtattam rajta. :)

Nagyon finom lett. Aki szereti a fahéjas dolgokat, feltétlenül próbálja ki, nem fog csalódni. :)

Hozzávalók a tésztához:


- 40 dkg liszt
- 2 dkg friss élesztő
- 2 dl tej
- 5 dkg cukor
- 4 dkg vaj
- 1 tojás
- csipetnyi só

Hozzávalók a hempergetéshez:

- 10 dkg vaj
- 10 dkg cukor
- 2 tk faháj

+ forma kikenéséhez: - 4 dkg vaj
                                - 5 dkg cukor

Elkészítés:

1 dl langyos tejbe elkavarunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, lefödjük az edényt és meleg helyen hagyjuk felfutni. (kb. 10-15 perc)

A lisztet és cukrot tálba szórjuk, közepében egy fészket készítünk, beleütjük a tojást és egy kicsit elkavarjuk a körülötte levő liszttel.
Ráöntjük a felfutott élesztőt és a többi hozzávalóval alaposan kidagasztjuk. Tiszta konyharuhával letakarjuk, és kb. 45 perc alatt duplájára kelesztjük.

Ez idő alatt a cukrot összekeverjük a fahéjjal és a vajat megolvasztjuk.

A kuglófformát kikenjük egy ecsettel olvasztott vajjal és vastagon megszórjuk cukorral.

A megkelt tésztát lisztezett felületre borítjuk, kissé átgyúrjuk és négy részre osztjuk. Mindegyik tészta darabkát rúddá sodorjuk és 14-be vágjuk, így összesen 56 tésztadarabkát kapunk.


Ezeket golyókká formázzuk, belemártjuk az olvasztott vajba majd a fahéjas cukorba hempergetjük, és a kuglófformába rakosgatjuk.


30 percig kelni hagyjuk, majd előmelegített sütőben, 180 fokon, 30 perc alatt megsütjük.

Sütés után tányérra borítjuk.


9 megjegyzés:

  1. Azta, ez nekem való éppen mert imádom a fahéjat!Nagyon guszta és én ezt eddig nem ismertem! Ezt muszály hogy kipróbáljam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor irány a konyhába Éva. ;) Biztos, hogy fogod szeretni, és az elkészítése is könnyű. Majd figyelem, hogy hogy sikerül Neked is. :)

      Törlés
  2. Nagyon szép lett!
    Én is nagyon szeretem a fahéjat, úgyhogy nekem is tuti ízlene.:)

    VálaszTörlés
  3. Kilestem már én is, sőt megjelent az erdélyi konyhában is, úgyhogy hamarosan kipróbáljuk:-)
    Nagyon kívánatos lett a tied, lehetne beleharapni:-)

    VálaszTörlés
  4. De nagyon guszta! :) Nálunk is jöhet a fahéjas, fel is veszem az elkészítendők listájára! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a receptet,ma csináltam meg és nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! :) Örülök, hogy elkészítetted és hogy ízlett is. Köszönöm a visszajelzést és a bizalmat! :)

      Törlés
  6. alig várom, hogy kipróbáljam a receptet ..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik a recept. :) Remélem ízleni is fog, ha elkészíted. Sok sikert hozzá! :)

      Törlés