2013. január 28., hétfő

Karamellás rózsakalács (Rosenkranz)



A neten nézelődve rábukkantam erre a kalácsra , aztán eszembe jutott, hogy Aledánál is láttam még tavaly, és most már nem is gondolkodtam sokat, elkészítettem. :)
Kívül ropogós, belül finom omlós, a dió még fokozza egy kicsit, nagyon finom kalács. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 40 dkg liszt
- 2,5 dkg friss élesztő
- 5 dkg cukor
- 2 tojás
- 1,5 dl tej
- 1 citrom reszelt héja
- 1 kk rumeszencia
- csipetnyi só

Hozzávalók a töltelékhez:


- 10 dkg vaj
- 10 dkg cukor
- 10 dkg apróra vágott dió

Elkészítés:

A langyos tejbe elkavarunk 1 tk cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, majd letakarjuk és meleg helyre tesszük.

A lisztet deszkára szitáljuk, közepébe fészket készítünk és beleütjük a tojásokat, majd a felfutott élesztőt és többi hozzávalóval alaposan kidagasztjuk. Tiszta konyharuhával letakarjuk és pihentetjük 10 percet.

Ez idő alatt a vajat kikavarjuk a cukorral és elkészítjük a karamellt.
Egy 24 cm-es kerek edénybe beletesszük a cukrot és karamellizáljuk, majd bevonjuk vele az edény oldalát is.

A tésztát lisztezett felületre borítjuk és kb. 35x55 cm téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a cukros vajjal, rászórjuk a diót és szorosan feltekerjük, akárcsak a bejglit.
Az így kapott rudat 7 egyforma tekercsre vágjuk, majd a karamelles lábasba helyezzük őket. Letakarjuk és 1 órát kelni hagyjuk.












                 Ezután előmelegített sütőben, 180 fokon, 30 perc alatt megsütjük.

Sütés után azonnal tányérra borítjuk, különben a karamell megkeményedik.


Vigyázzunk amikor borítjuk ki, nehogy megégessük a kezünket, elégé tud fájni. (Tapasztalatból mondom, én egy kicsit megégettem magam a karamellel.)

(Az edény tisztításához a kanállal együtt vizet forralunk fel, mikoris a karamell leolvad az edény oldaláról és könnyen kitudjuk mosni az edényt.)

18 megjegyzés:

  1. Hát ez isteni finom!!! Receptet vittem!:) Szép napot kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vigyed csak, és készítsed, nem fogod megbánni, igazán finom kalács. :)
      Neked is kellemes napot! :)

      Törlés
  2. Ez valami nagyon finom lehet! Guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyik legfinomabb kalács amit valaha ettem, főleg a karamell rétegnek köszönhetően. :)

      Törlés
  3. Nagyon jol nez ki,es mutatos,biztos nagyon fincsi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. :)
      Igen, nagyon finom. :)

      Törlés
  4. Nagyon guszta, nekem is jöhetne belőle egy kevéske...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :)
      Majd a következőből küldök, mert ebből már nincs. :P

      Törlés
  5. Mestere vagy a kelt tésztáknak, nagyon szép lett ez a kalácsod is! :) Meg persze biztosan nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, nagyon szépen köszönöm Hankka, kedves tőled.:) Habár szerintem még nagyon messze állok a tökéletességtől, minden alkalommal szívesen készítem a kelt tésztát, és örömmel tölt el ha Nektek is teszik. :)

      Törlés
  6. Ez valami hihetetlenül jól néz ki,gondolom mennyei az ize is.Gratulálok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Andi. :)
      Aki szereti a karamellát, annak EZ tökéletes a kalács, nagyon finom. :)

      Törlés
  7. Kicsit késő van már, de ezt most ki fogom próbálni, annyira megtetszett !! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mary, üdvözöllek nálam. :)
      Remélem sikerült, és ízlett is a kalács. :)

      Törlés
  8. Még aznap ki is próbáltam! Kicsit türelmetlenül, de sikerült kivárnom a kelesztési időt, és nagyon megérte !!! Isteni lett !! Annyira finom, pihe-puha tésztája volt, hogy azt szavakban leírni nem lehet ! Sajnos nem lettek jók a fotók, amik róla készültek, de hamarosan ismétlésre kerül sor, ebben biztos vagyok ! Akkor majd posztolom én is ! :) Köszönöm a receptet !!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy elkészítetted. :)
      Örvendek, hogy jól sikerült és hogy ízlett a családnak. :)
      Várom majd a bejegyzésed is.

      Törlés
  9. szia:)
    látom régen szóltak hozzá ehhez a recepthez. Ráakadtam, azonnal elkészítettem. Fantasztikusan finom! Köszönöm:) Szép hétvégét! G

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen(G), köszönöm visszajelzésed! :) Örvendek, hogy elkészítetted és hogy nektek is ízlett! Kellemes hétvégét Neked is!

      Törlés